Prema podacima The Flood Hub-a, već 30 cm vode koja se zadržava na putu može da bude dovoljno da automobil počne da pluta, što znači da vozač može da izgubi kontrolu nad vozilom, a to može da dovede do ozbiljnih posledica.
Opasnosti parkiranja na lokvama
Stručnjak upozorava vozače da izbegavaju parkiranje u lokvama, čak i plitkim, kako bi izbegli štete i velike troškove. Automehaničar Kris DŽevons, upozorava da mnogi vozači ne razmišljaju o šteti koju može da izazove parkiranje u lokvi, čak i na nekoliko sati.
Kišnica može da stvori iznenađujuće korozivno okruženje, posebno kada se voda stalno nakuplja na istim mestima, dan za danom. U takvim uslovima, metalni delovi vozila poput kočionih vodova, podokvira ili nosača izduvnog sistema izloženi su vlazi koja uzrokuje brzo širenje rđe. Ovaj proces može da dovede do ozbiljnih oštećenja, što će povećati troškove popravki, a može i da ugrozi sigurnost vozača i putnika.
Foto: Shutterstock
Rđanje ovih ključnih delova može da oslabi funkcionalnost vozila, smanjujući njegovu delotvornost i sigurnost na putu, a popravke koje uključuju zamenu oštećenih delova mogu da budu vrlo skupe.
Oštećenje senzora
Moderna vozila opremljena su brojnim senzorskim sistemima smeštenim ispod automobila, koji igraju ključnu ulogu u osiguravanju sigurnosti i delotvornosti vozila. Ovi senzori, koji uključuju one za ABS, kontrolu proklizavanja, pomoć pri parkiranju i mnoge druge funkcije, izuzetno su osetljivi na vlagu. Čak i plitke lokve koje vozači možda neće smatrati pretnjom mogu da uzrokuju ozbiljna oštećenja tih senzora.
Pročitajte još
Ako voda prodre u osetljive komponente, to može da aktivira lampice upozorenja na ploči, smanji performanse sistema i, u najgorem slučaju, uzrokuje potpuni kvar senzora. Takvi problemi mogu brzo da eskaliraju i postanu vrlo skupi jer dijagnostifikovanje i zamena oštećenih senzora zahtevaju značajna ulaganja, a u nekim slučajevima, oštećenje senzora može da utiče na sigurnost vozila, što može da dovede do ozbiljnih posledica na putu.
Foto: Profimedia
Rđanje ili blokiranje kočnica
Ako automobil ostavite parkiran u vodi, kočioni sistem može brzo da počne da pokazuje znakove oštećenja. Vlažnost može da izazove rđanje ili blokiranje kočionih delova, što je čest problem, posebno kod vozila koja se ne koriste redovno ili se često parkiraju na vlažnim mestima. Voda koja se skuplja oko kočionih delova, poput kočionih vodova ili bubnjeva, može da ubrza proces korozije, što može da dovede do ozbiljnih problema sa kočenjem.
Ako tokom vožnje primetite čudan zvuk poput neugodnog zvižduka ili osećate da kočnice ne reaguju onako kako bi trebalo, to je jasan znak da je vlaga uzrokovala oštećenje kočionih sistema. Ignorisanje takvih simptoma može da dovede do daljih problema, kao što su ozbiljno smanjena delotvornosti kočenja ili potpuni kvar kočnica, što može da rezultira skupim popravkama, a u najgorem slučaju da ugrozi sigurnost na putu.
Izloženi izduvni sistem
Izduvni sistem automobila posebno je osetljiv na vlagu jer se nalazi nisko na vozilu i često je izložen vodi, posebno u situacijama kada je automobil parkiran na lokvama ili vozi kroz kišnu sezonu. Voda može lako da prodre u osetljive delove izduvnog sistema poput spojeva, prigušivača i katalizatora, čime ubrzava proces korozije. Ova korozija može da izazove nekoliko problema, uključujući neugodne zvukove, poput bučnih ispuha, koji mogu da ukazuju na oštećenje sistema.
Foto: Profimedia
Takođe, dugotrajna izloženost vodi može da uzrokuje neuspeh na emisijskim testovima jer korozija može da utiče na delotvornost katalizatora koji je ključan za smanjenje emisije štetnih gasova. U najgorem slučaju, voda može da uzrokuje nastanak rupa u izduvnom sistemu, što ne samo da negativno utiče na performanse vozila, već može da izazove i ozbiljne ekološke probleme. Popravka ovih oštećenja može da bude izuzetno skupa, a ignorisanje problema može da dovede do daljih oštećenja i još viših troškova.
Poremećaj električnog sistema
Poremećaj električnog sistema u vozilu može da nastane kada voda prodre u osetljive elektronične komponente. Čak i najmanja količina vode može da uzrokuje kratke spojeve u električnim žicama i konektorima, što može da ima ozbiljne posledice na performanse vozila. S obzirom na to da moderni automobili sadrže mnoge napredne elektroničke sisteme, poput sistema za upravljanje motorom, ABS-a, senzora za parkiranje i drugih kritičnih komponenti, svaki kvar u električnom sistemu može brzo da eskalira u složen i skup problem.
Iako na prvi pogled možda ne primetite ništa ozbiljno, vlažnost koja se nakuplja u električnim sistemima može da ometa normalan rad vozila, uzrokujući greške u funkcijama, uključujući neispravne senzore, nestabilne signale za sigurnosne sisteme ili čak potpuni gubitak kontrole nad određenim funkcijama vozila. Uz to, popravke električnih sistema u modernim vozilima često zahtevaju skupe zamene delova i naprednu dijagnostiku, što može značajno da poveća troškove popravke. Ignorisanje znakova upozorenja ili odlaganje popravake može da dovede do daljih oštećenja, a u nekim slučajevima može da ugrozi i sigurnost vozača i putnika, piše Miror.