Izvor:Foto: Profimedia
HAOS U SVETU: Rekordnih 170,000 USD za jednu Labubu?
30.06.2025.
16:32
Pop Mart je izgradio milijardersku imperiju prodajući takozvane "blind box" kutije – kolekcionarske igračke za koje ne znate koju dobijate dok ih ne otvorite. Taj element iznenađenja? Pretvorio se u globalnu opsesiju
Labub šašasti “ružnokut” plišanac sa oštrim zubima i njuškom, nikako nije obična igračka. Kreirao ga je hongkonško-begijski umetnik Kasing Lung, a brend je lansiran 2015. kroz njegove ilustrovane knjige „The Monsters“, dok je globalnu slavu stekao tek kada je počeo da se prodaje preko Pop Mart-a od 2019. godine
BloombergAdria.com
Sudbina plišana mitska stvorenja Labubu bitno se promenila 2023. godine, kada je postao viral na društvenim mrežama – najpre zahvaljujući influencerima i zvezdama poput Lisa iz Blackpink, a potom i Rihanne, Kim Kardashian, Dove Lipa i drugih.
Rast Labubu fenomena za Pop Mart znači pravo kulturno-gospodarsko čudo:
BloombergAdria.com
Aukcije i neviđene cene
Labubu je prerastao u luksuzni kolekcionarski fenomen:
Na prvoj oficijalnoj aukciji u Pekingu, mint zeleni figure od 120 cm prodato je za skoro 1,5 miliona kruna (~170.000 USD), dok je jedan donji primerak od 150 cm dostigao preko 1,2 miliona SEK (~140.000 USD)
Ustanovljene su i sekundarne cene do 170.000 USD za unikatne primerke .
Potrošačka ludnica i kontroverze
- Po svetu se povlače redovi ispred robotičkih automat za slepe kutije, a u Londonu su čak zabeležene i tuče u redovima zbog restoka.
- Neki sekundarni tržišni posrednici i prodavci čak su uhapšeni – kineska carina zaplenila je kontejnere La-bubu lutaka namenjenih krijumčarenju.
- Regulatori u EU i Kini upozoravaju zbog "zavisničkog efekta" slepih kutija, naročito kod maloletnih kupaca.
Pop Mart planira širenje: do kraja godine – 50 novih prodavnica u SAD, proširenje robotičkih mašina i više internacionalnih linija – uključujući saradnje sa umetnicima, modnim brendovima, muzejima (npr. Louvre u Parizu) .
Međutim, rangiranje uspeha zavisiće od sposobnosti da se prelome izazovi: borba protiv falsifikata i kuporadođa, regulativnih ograničenja, i zamora publike – jer slepi kutija kolekcionarstvo ima svoju nestalnu prirodu .