PORAŽAVAJUĆE: 50% starijih od 15 godina digitalno nepismeni
16.04.2022.
14:25
VIŠE od 80 odsto domaćinstava u Srbiji ima pristup internetu, ali više od 51 odsto populacije starije od 15 godina nema nijednu od osnovnih veština u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija poput slanja mejla, internet pretraga i obrada teksta, rezultati su izneti na onlajn tribini "Znaš kako", organizovanoj povodom usavršavanja digitalnih veština u Srbiji.
Takođe, istraživanja ukazuju na to da današnje mlađe generacije percipiraju veću količinu stresa, nego prethodne, zbog činjenice da smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija, kao i da živimo u ekonomiji stvaralaštva.
Na onlajn prezentaciji "Znaš kako" Inicijativa "Digitalna Srbija" i UNICEF u Srbiji okupili su osam predstavnika iz kompanija u Srbiji koji su pokazali kako mladi mogu da usavršavaju svoje digitalne veštine i postanu pripremljeniji za tržište rada.
Iz inicijative "Digitalna Srbija" saopštili su da je rukovodilac za planiranje resursa kompanije Symphony Momir Đekić pokazao na tribini kako se koristi aplikacija za organizaciju i praćenje podataka "Trello" i istakao zašto je bolja organizacija važna.
-Ispostavlja se da kada radite jedan posao, vi možete da ga uradite vrlo kvalitetno i vrlo efikasno. Problemi nastaju kada dođe više poslova. Uz pomoć tehnologije mi možemo da izvedemo više tih poslova odjednom, a da svi budu i kvalitetno i efikasno urađeni- rekao je on.
Istraživanja pokazuju da ako se na internetu provede oko četiri sata dnevno, prima se izmedu 17.500 i 20.000 informacija i mozak je napadnut, te se većina ovih informacija na svesnom nivou ni ne percipira.
Senior partner u advokatskoj kancelariji "Karanović & Partners" Rastko Petaković usmerio je fokus na to da smo u poslednje vreme proširenjem značaja društvenih mreža došli u jedan svet u kom smo svi ne samo učesnici, već istovremeno i kreatori.
-Ranije je umetnik bio neko ko provede nekoliko meseci da bi napravio album ili godinu dana da bi napravio film, danas je umetnik i onaj ko snimi neki dobar story za društvene mreže ili neki viralan video. Ta granica izmedu toga šta su umetnici, a šta smo svi mi obični ljudi koji se bavimo time je jako smanjena, to je ono što zovemo ekonomijom stvaralaštva- kazao je on.
Prema predstavljenim istraživanjima, tehnologija se nameće kao potreba i rešenje za savremeni svet, što su potvrdili učesnici događaja kroz prezentovanje kako da se bezbedno kupuje onlajn, optimizuje LinkedIn profil, uređuju dokumenti, prave sajtovi i prezentacije.
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".