UVEK JE VREME ZA LUKSUZ: Kako je nastala imperija zvana DIOR
20.04.2022.
14:22
"Žena je najlepša između 35. i 40. godine života, jer je do tada već pobedila u svim trkama svog života i naučila kako sebe da predstavi" Kristijan Dior
Razrušenim, sivim, ulicama gladnog Pariza pojavila se ona - elegantna, ženstvena i sigurnog koraka, luksuzno odevena - Dior žena.
Te prve Diorove posleratne kreacije, luksuzne i ženstvene, napunile su novinske stupe burnom rekcijom onih koji su smatrali da je topreviše luksuza za tako kratko vreme posle rata kada se svet još uvek oporavljao od gladi i nemaštine.
Ali, Dior nije posustao, već odlazi u Ameriku i govori da je svako vreme pogodno za luksuz i da jedna haljina mora da prati žensko teloi njegove obline. Zbog tesnih korseta i podignutih grudi u Francuskoj je bio optužen da ženu vraća u prošli vek, bart za pedeset godina. Dior bi bio uništen da neke poznate žene, krajem četrdesetih i početkom pedesetih, nisu nosile njegove kreacije i vinule ga u visine na kojima je i danas neprikosnoven, iako je prošlo 100 godina od njegovog rođenja i 48 godina od njegove smrti.
Kontraverzna Eva Peron, pojavila se u Diorovoj kreaciji u vreme kada je izazivala najviše pažnje, a za njom je krenula čitava svita pripadnika kraljevskih dinastija koja je Diora bukvalno obožavala. Tada, u zlatno doba Holivuda, kada je svetom vladao kolor film, sve dive su sanjale da obuku jednu od kreacija ovog velikog majstora mode. Jedna za drugom crvenim tepihom šetale su dive Rita Hejvort, Ava Garder, Marlen Ditrih, Ingrid Bergman obučene u luksuzne i raskošne toalete sa imenom poznatog Francuza.
U to vreme, Dior je toliko postao poznat da više nije bio čovek, već institucija. Godine 1947. britanska kraljevska porodica poziva ga da dođe na dvor jer je kralj DŽordž Šesti, dovolio da i njegove ćerke, Elizabeta i Margaret, obuku kreacije koje će ih uvesti u "NJev Look" - novi modni trend koji je propagirao upravo Dior.
Tek kada su ga prihvatile i francuske domaćice i obične žene, koje njegove kreacije nisu mjogle da priušte, ali su mogle o njima da sanjaju.
Ubrzo su se u robnim kućama širom Francuske pojavile kopije Diorovih haljina koje su omogućile da svaka Francuskinja izgleda kao dama iz magazina.
Dior je u međuvremenu bio zauzet izgradnjom svoje modne imperije. Sve svoje proizvode je licencirao i tako zaštitio sve što je nosilo njegovo ime - osim haljina, bile su tu i čarape, kravate, parfemi...
Godine 1955. u kompaniju dolazi mladi i nadareni Iv Sen Loren...Ali samo 10 godina kako je ustanovipo "Novi imidž" Dior umire. Sa željom da smrša, odlazi na tretmane u jednu italijansku banju i 1957. godine u 52. godini života tamo umire od srčanog udara.
Imperija Kristijana Diora nije posustala, njegovim stopama nastavio je tada mladi Iv Sen Loran, potom Pjer Karden, Đanfranko Fere, a godine 1996. za glavnog kreatora postavljen je Britanac DŽon Galijano.
Šta bi, zapravo, Dior rekao za ekstravaganciju i viđenje luksuza DŽona Galijana, ostaće misterija, ali kuća Dior je i dalje među najvećim i najbogatijim nja svetu.
Najveće svetske zvezde i najbpogatije dame i danas nose toalete sa sa znakom kuće "Dior". Šarliz Teron je izabrana za zaštitno lice "Diora" za parfem "J'adore", a najpopularnija američka pevačica Bijonse obožava haljine iz ovih kolekcija...
- On je još uvek veoma prisutan u kući. Voleo bih da sam ga upoznao i ponekada želim da je tu da ga pitam za savet. Mislim da imamo mnogo toga zajedničkog - rekao je Diorov naslednik DŽon Galijano.
* Nportal.rs zbog vas daje novi život tekstovima iz bogate novinske arhive "Novosti", a ovaj članak je izašao u "TV Novosti", 20. jula 2005. godine. *
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".