Izvor:Foto: Darko Dozet

AUTO ŠKOLA SKUPLJA: Nema dobre obuke bez poskupljenja

Izvor: Nportal

25.10.2022.

14:25

AUTO-ŠKOLE trenutno naplaćuju obuku 110.000 dinara, dok je u mnogim centrima za obuku i dalje stara cena od 60.000 dinara.

Očekuje se da će većina morati kroz poskupljenje da se uskladi sa realnim troškovima i inputima poslovanja. Kako Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije ističe, da bi obuka bila kvalitetna, trebalo bi da košta najmanje 128.000 dinara.

On ukazuje da bi Ministarstvo unutrašnjih poslova moralo da propiše minimalnu cenu, jer je to poslednji put urađeno pre 10 godina, kao i da su tim povodom upućivali brojne inicijative. Te 2012. određeno je da donja granica bude 61.000 dinara sa porezom na dodatu vrednost. Prema njegovom mišljenju, MUP bi trebalo da propiše i maksimalnu cenu.

- Nije održivo da se radi po ceni od 60.000 dinara, jer za taj novac ne može da se pruži kvalitetna obuka - ističe za Novosti Rašeta.

BloombergAdria.com

 

- Za obuku su neophodni dobri instruktori, a njihov broj se sada smanjuje, zbog niskih plata od 40.000 do 50.000 dinara. S druge strane, kandidati ne mogu da se obučavaju na starim automobilima. Te dve stavke, instruktori i vozila imaju najveći udeo u ceni obuke. Kod nas je kvalitet jednako cena, a to je jednako život, jer je bezbedna vožnja od opšteg interesa.

On objašnjava da su poskupeli svi inputi. Skočile su cene vozila, a auto-škole moraju da ih menjaju i da obavljaju obuku na tehnološki naprednijim modelima, a time je skuplje i njihovo održavanje. Osim toga, i cene goriva su više. Što se tiče plata instruktora, kako dodaje, one nisu pratile rast troškova života i potrebno je da se tu napravi korekcija.

- Sada, zbog minimalne plate, ostaju samo oni instruktori kojima je ta zarada dovoljna, a to su uglavnom penzioneri ili oni koji imaju samo B kategoriju - precizira Rašeta. - Svi koji imaju više kategorije prelaze u profesionalne vozače, jer tu imaju značajno veće plate.

BloombergAdria.com

 

Prema njegovim rečima, ne može da se zanemaruje da je posao instruktora težak. Oni odgovaraju za bezbednost kandidata. Često su, kako objašnjava, po čitav dan zauzeti, počnu ujutru, imaju pauze između polaznika, ali moraju da drže časove i onim kandidatima koji mogu da ih pohađaju tek u 23.00 sata. On ocenjuje da će se broj auto-škola smanjivati.

Sada se, kako naglašava, neke izuzetno kvalitetne škole zatvaraju. Nisu u mogućnosti da poskupe obuku jer imaju nelojalnu konkurenciju koja spušta cenu ispod svakog minimuma. Žele brzo da dođu do novca, koriste stariju opremu i ne pružaju potreban kvalitet obuke.

- Te škole štancuju polaznike, a to je uvek ili nauštrb obuke ili zaposlenih - navodi Rašeta.

BloombergAdria.com

 

- Na primer, oni kažu instruktoru da ne može da pređe određenu kilometražu. To znači da kandidat neće naučiti sve ono šta treba.

Novosađanima već papreno

Raspon cena za obuku za B kategoriju je veliki. Od početka godine su neke auto-škole već poskupele, tako da kandidati uglavnom najviše plaćaju u Novom Sadu, gde treba da izdvoje i do 110.000 dinara. Na jugu naše zemlje polaznici mogu da prođu jeftinije jer je cena i dalje oko 60.000 dinara. U Beogradu nije najskuplje jer je velika konkurencija, te se za obuku plaća od 70.000 do 90.000 dinara.

BloombergAdria.com

 

(Novosti)

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".