ITALIJA POOŠTRILA ZAKON O INFLUENSERIMA
18.01.2024.
14:45
ITALIJA uvodi nova pravila za influensere koja se odnose na razdvajanje reklamnog od druge vrste sadržaja.
Za italijanske influensere, kao i ostale kreatore sadržaja na društvenim mrežama, uskoro bi mogla da važe pravila kao i za tradicionalne medije kada objavljuju sadržaj na internetu. Kako prenosi BBC, aktivnosti influensera u ovoj državi biće pod nadzorom italijanske agencije za komunikaciju (AGCOM), a nova pravila će se u prvo vreme primenjivati samo na influensere sa više od milion pratilaca.
Profesija influensera sve je traženija, a njihova zarada po objavi nekad premašuje i 300 evra. Sadržaj koji objavljuju najčešće uključuje promociju određenih brendova, što često nije jasno naznačeno. Iz tog razloga italijanska vlada odlučila je da uvede stroga pravila za njih.
"Divlji zapad influensera je gotov. Počinjemo sa velikim, ali i drugi će morati da se prilagode", rekao je šef AGCOM-a Đakomo Lasorela.
Ukoliko ne budu poštovali uvedena pravila, odnosno ne uspeju jasno da označe saradnju sa brendom ili otkriju svoje komercijalne interese, influenseri će morati da plate kaznu i do 250.000 evra. Kako se navodi u saopštenju AGCOM-a, u slučaju plasmana proizvoda oni će biti dužni da stave upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja.