Izvor:Foto: Shutterstock

POSLOVI IZ SNOVA GENERACIJE Z: Mnogi će vas iznenaditi

Izvor: Nportal

18.11.2024.

21:54

CLASS CENTRAL, sajt posvećen pronalaženju onlajn kurseva, sproveo je anketu na Instagramu koja je otkrila najpopularnija zanimanja među generacijom Z.

Prema istraživanjima, posao iz snova generacije Z je - manekenstvo.

Lista je sastavljena analizom korišćenja heštegova vezanih za karijeru na Instagramu, a posao manekenstva zauzeo je vrh liste sa čak 380 miliona objava na društvenoj mreži.  

Na drugom mestu rangiranja našla se profesija umetnik, zatim fotograf i šminker, bloger, kao i posao u marketingu.  

Pevač, lični trener, glumac, influenser, stilski bloger, plesač, kuvar, pisac, jutjuber, modni dizajner, kreator sadržaja, sportista, frizer i kozmetirač su zanimanja koja su ušla u prvih 20 najtraženijih među generacijom Z.

BloombergAdria.com

 

Zanimljivo, tradicionalniji poslovi kao što su doktor su na 24. mestu sa 18.300.000 heštega, inženjer na 30. mestu sa 7.600.000 heštega, advokat na 32. mestu sa 6.500.000 heštega i astronaut na 47. mestu sa 0,00. 

- Ovo istraživanje pokazuje da generaciju Z privlače više kreativne industrije, posebno one koje su postale jako isprepletene sa društvenim medijim - rekao je Daval Šah, ​​izvršni direktor Class centrala.

Iako je generacija Z stekla reputaciju po tome što najviše želi da bude influenseri i jutjuberi, ova studija pokazuje da ih i dalje privlače poslovi koji zahtevaju praktične veštine. Na primer, zanimanja strimera i fudbalera su navedena ispod zanimanja arhitekta i kuvara. 

BloombergAdria.com

 

Ko spada u generaciju Z

Generacija Z je demografska grupa koja dolazi posle Milenijalaca. Još uvek nije utvrđen precizan datum kada Generacija Z počinje ili se završava; demografi i istraživači obično uzimaju vremenski opseg od sredine 1990-ih do ranih 2010-ih ali još uvek nema konsenzusa o tome kada je završena.

Značajna karakteristika ove generacije jeste rasprostranjena upotreba interneta od ranog doba; pripadnici Generacije Z se smatraju dobro snalažljivim sa tehnologijom, i interakcija na sajtovima društvenih mreža kao značajan vid njihovog druženja. Pojedini kritičari smatraju da je odrastanje u Svetskoj ekonomskoj krizi ovoj generaciji dalo osećanje uznemirenosti i nesigurnosti.

Privlače ih i tradicionalniji poslovi 

- Bez obzira na uobičajene koncepcije, istraživanja pokazuju da generaciju Z i dalje privlače tradicionalnije uloge. Zanimanja doktora, medicinske sestre, nastavnika i zubara se nalaze u prvih 25 - rekao je Šah. 

BloombergAdria.com

 

- Fascinantno je videti kako su društveni mediji uticali na karijere mlađih generacija i da li će tradicionalnije poslovne uloge gravitirati niz skalu u budućnosti - zaključio je on, prenosi Indeks.