Извор:фото: принтскрин Јутјуб

Ово су цртани јунаци који су зарадили МИЛИЈАРДЕ

Извор: Нпортал

19.06.2025.

21:35

ОД БЕЛЕ мачке без уста до електричног миша и жутих слугу – ово су анимирани ликови који су прерасли границе екрана и постали империје

Хелло Киттy – Девојчица која није мачка, али вреди милијарде

Хелло Киттy се први пут појавила 1974. године, као маскота јапанске компаније Санрио. Иако изгледа као слатка бела мачка, Санрио тврди да је заправо "девојчица из Лондона", без уста, како би свако у њој могао да види сопствене емоције.

Без иједне реченице дијалога и без дугометражне анимиране серије током деценија, Хелло Киттy је успела да изгради империју вредну преко 8 милијарди долара. Њено лице краси све – од школског прибора, преко кухињских апарата, до тематских болница и чак читавих авиона.

Пикацху – Електрични миш који је осветлио свет

Пикацху, маскота франшизе Покéмон, први пут се појавио 1996. године. Жути електрични миш постао је симбол поп-културе захваљујући видео игрицама, анимираним серијама и глобалном Покéмон манији.

Данас је Покéмон најпрофитабилнија франшиза свих времена са зарадом од преко 100 милијарди долара, а Пикацху је њено заштитно лице. Играчке, картице, филмови, одећа, па чак и луксузна сарадња са модним брендовима – Пикацху је свуда, и не планира да се повуче.

Минионс – Жути хаос који се од статиста претворио у звезде

Првобитно замишљени као споредни ликови у филму Деспицабле Ме (2010), Минионс – мали жути слуге нејасног језика – постали су толико популарни да су добили сопствени филм, наставке, игре и читаву маркетиншку машину.

Бренд Минионс зарадио је више од 4 милијарде долара, а њихова препознатљивост је толика да су чак постали симбол за "хаотичне али слатке" трендове на друштвеним мрежама. Од одеће и школских торби до банана сладоледа – Минионси су се ушуњали у све.

Лик више није само лик – то је индустрија

Ови цртани ликови постали су много више од забаве – они су препознатљиви брендови, део свакодневне културе и емоционални капитал генерација. У свету где се емоције капитализују, а носталгија носи цену, овакви ликови постају права златна кока индустрије забаве.