Извор:Фото: Профимедиа
ХАОС У СВЕТУ: Рекордних 170,000 УСД за једну Лабубу?
30.06.2025.
16:32
Поп Март је изградио милијардерску империју продајући такозване "блинд боx" кутије – колекционарске играчке за које не знате коју добијате док их не отворите. Тај елемент изненађења? Претворио се у глобалну опсесију
Лабуб шашасти “ружнокут” плишанац са оштрим зубима и њушком, никако није обична играчка. Креирао га је хонгконшко-бегијски уметник Касинг Лунг, а бренд је лансиран 2015. кроз његове илустроване књиге „Тхе Монстерс“, док је глобалну славу стекао тек када је почео да се продаје преко Поп Март-а од 2019. године
BloombergAdria.com
Судбина плишана митска створења Лабубу битно се променила 2023. године, када је постао вирал на друштвеним мрежама – најпре захваљујући инфлуенцерима и звездама попут Лиса из Блацкпинк, а потом и Риханне, Ким Кардасхиан, Дове Липа и других.
Раст Лабубу феномена за Поп Март значи право културно-господарско чудо:
BloombergAdria.com
Аукције и невиђене цене
Лабубу је прерастао у луксузни колекционарски феномен:
На првој официјалној аукцији у Пекингу, минт зелени фигуре од 120 цм продато је за скоро 1,5 милиона круна (~170.000 УСД), док је један доњи примерак од 150 цм достигао преко 1,2 милиона СЕК (~140.000 УСД)
Установљене су и секундарне цене до 170.000 УСД за уникатне примерке .
Потрошачка лудница и контроверзе
- По свету се повлаче редови испред роботичких аутомат за слепе кутије, а у Лондону су чак забележене и туче у редовима због рестока.
- Неки секундарни тржишни посредници и продавци чак су ухапшени – кинеска царина запленила је контејнере Ла-бубу лутака намењених кријумчарењу.
- Регулатори у ЕУ и Кини упозоравају због "зависничког ефекта" слепих кутија, нарочито код малолетних купаца.
Поп Март планира ширење: до краја године – 50 нових продавница у САД, проширење роботичких машина и више интернационалних линија – укључујући сарадње са уметницима, модним брендовима, музејима (нпр. Лоувре у Паризу) .
Међутим, рангирање успеха зависиће од способности да се преломе изазови: борба против фалсификата и купорадођа, регулативних ограничења, и замора публике – јер слепи кутија колекционарство има своју несталну природу .