Извор:Фото: Профимедиа
ЗАР И "ТРЕНДИНГ"? Највећа промена на Јутјубу коју памтимо
12.07.2025.
22:27
ЈУТЈУБ је најавио да укида страницу "Трендинг", наводећи промене у начину на који се садржај креира, открива и конзумира на платформи.
Ова страница, заједно са листом "Trending Now", биће повучена током наредних неколико недеља.
Функција је уведена још 2015. године, када је све било једноставније и када је Јутјуб могао да прикаже листу виралних видеа као мерило онога што је тренутно популарно, пише "Neowin". Касније је постала део "Explore" таба. Међутим, Јутјуб је од тада прерастао у много већу платформу са "видеима које креирају бројни фандоми" и "микро-трендовима које прате различите заједнице".
Данас корисници могу да сазнају шта је популарно на Јутјубу путем препорука, предлога у претрази за шортсе, коментара и заједница (Communities). Компанија у власништву Гугла наводи да је током последњих пет година забележен значајан пад у посећености странице "Трендинг".
- Зато уводимо промене које боље одражавају начин на који људи данас откривају популаран садржај – прелазимо са јединствене листе трендова на графиконе по категоријама, у које ћемо наставити да улажемо - додао је Јутјуб.
Ипак, Јутјуб је последњих година развијао алтернативе страници "Трендинг". Након њеног гашења, корисници ће моћи да прате Јутјуб "Charts", који приказују трендове по категоријама – попут најпопуларнијих подкаста сваке недеље, музичких видеа у тренду, трејлера за филмове и слично.
Платформа ће и даље приказивати персонализоване препоруке, а корисници ће моћи да користе "Explore" таб за прегледање садржаја који није персонализован. Креаторима ће и даље бити доступне идеје и увиди у трендове кроз функције попут таба "Inspiration" у Јутјуб студију.
Јутјуб ће такође повећати видљивост нових креатора и видеа путем функције "Hype", која је тренутно у бета фази. Наставиће и са промоцијом нових креатора кроз званичне канале на друштвеним мрежама и посебан део на страници "Music Explore".
(Benchmark) https://www.youtube.com/watch?v=xdaJV7-0iGw&t=3s