Извор:Фото: X принтскрин/@yicaichina
УЖАС НА ПРОБИ АЕРОМИТИНГА: Судар летећи аута, ватра их гута
18.09.2025.
11:45
КОМПАНИЈА је за судар окривила "недовољно растојање" и саопштила да је истрага у току.
Два летећа аутомобила сударила су се током пробе аеромитинга у Кини, која је била замишљена као приказ ове технологије.
Након судара у ваздуху, једно возило пало је на земљу и запалило се при удару, а према извештајима један пилот је повређен.
Снимци који круже кинеским државним медијима приказују два футуристичка возила како изводе ваздушне акробације у блиској формацији. Видео се затим прекида сценом пожара који је прогутао олупину једног од возила, док су се хитне службе журиле на место несреће.
BloombergAdria.com
Несрећа се догодила у уторак у Чангчуну, у североисточној провинцији Ђилин, док се град припремао за петодневни аеромитинг који је требало да почне у петак.
Летећи аутомобили, познати и као еВТОЛ (електрична вертикална полетања и слетања) возила, развијени су од стране компаније "Xpeng AeroHT", једне од највећих у Азији, а у власништву кинеског гиганта за електрична возила "Xpeng".
Компанија је за судар окривила "недовољно растојање" и саопштила да је истрага у току.
У изјави за ЦНН навела је да је једно возило "претрпело оштећења трупа и запалило се приликом слетања".
- Комплетно особље је безбедно, а локалне власти су у уредном поступку завршиле хитне мере - додаје се у саопштењу.
Међутим, ЦНН, позивајући се на једног запосленог, известио је да је једна особа задобила лакше повреде.
Ова еВТОЛ возила очекује се да ће се продавати по цени од око 250.000 евра по комаду. "Xpeng AeroHT" је у јануару саопштио да је већ примио 3.000 поруџбина.
Инцидент је поново покренуо питања о безбедности летећих аутомобила и нагласио велике изазове који стоје на путу њиховог изласка на тржиште.
BloombergAdria.com
Летећи аутомобили су централни део планова Кине да доминира оним што Пекинг назива "економија ниског ваздушног простора", брзо растућим сектором који обухвата простор испод 3.000 метара и укључује доставу дроновима, ваздушне таксије и друге беспилотне услуге.
Према процени кинеског регулатора цивилног ваздухопловства, вредност овог сектора ове године износиће 206 милијарди долара, а могла би достићи 482 милијарде долара до 2035. године.
Ипак, суочава се са великим препрекама, укључујући недовољну инфраструктуру (попут полетно-слетних места), регулаторне изазове, поузданост технологије и прихватање од стране јавности.
(The Telegraph) https://www.youtube.com/watch?v=zGuvhoZVzgk