Извор:Фото: Инстаграм принтскрин/kaly_fox

НЕИЗДРЖИВО: Исповест бивше сјуардесе из приватних авиона

Извор: Нпортал

17.12.2025.

14:40

ЛЕТЕТИ приватним авионом – сан који је већини људи тешко достижан због огромних трошкова – Катарина Чао-Ли Фукс је доживела из прве руке. Некадашња стјуардеса на луксузним летовима, данас на Инстаграму дели, како сама каже, апсурдне и шокантне ситуације које је доживела током рада у приватној авијацији.

Како је ушла у свет приватних летова

Катарина је своју каријеру у приватној авијацији започела након разлаза са партнером и жеље за потпуном променом професионалног живота. Са преко 30 година, без претходног искуства у авијацији, пријавила се за посао стјуардесе у немачкој компанији.

„Тражили су углавном људе из хотелијерства и угоститељства, али понекад су примали и оне без искуства, јер се у приватним авионима све своди на врхунску услугу“, открива Катарина у разговору за Травелбук.

Обука изван сваког стандарда

Пре првог лета, као и код комерцијалних авиона, чланови кабинског особља морали су да прођу гроунд тренинг. Међутим, обука за приватне летове, како каже Катарина, била је крајње неуобичајена.

„Деведесет одсто тренинга односило се на питања типа: ‘Шта радиш ако петорица бизнисмена покушају да те спопадну, а кабина капетана је закључана?’ или ‘Како правилно отварати флашу шампањца’“, објашњава.

Фокус није био на класичној безбедности, већ на заштити стјуардесе и задовољству путника.

Тајни кодове за помоћ

За хитне случајеве постојали су специјални кодови. Катарина је требало да отрчи до задњег тоалета, ногом држи врата затворена и отвори врата пртљажника. Тада би се у пилотској кабини упалило светло. Ако би врата била отворена и затворена два пута, пилот би знао да се дешава озбиљна опасност.

Поред психичког стреса, посао је био и физички захтеван – чишћење авиона падало је искључиво на кабинско особље, јер друге чистачице нису смеле да улазе из безбедносних разлога.

„Често сам се осећала као супержена. Некада сам се осећала као мали миш у лављој јазбини“, присећа се Катарина.

Исцрпљеност и лоша зарада

Иако никада није морала да користи аларм за помоћ, искуства су јој остала дубоко урезана. После две и по године, посао је постао неиздржљив.

„Не могу да разумем како људи могу да се понашају тако безобразно. Деведесет пет одсто путника ме је третирало као смеће“, каже она.

Уз исцрпљујуће радне дане – летела је и по 21 дан месечно – лоша зарада и ретки бакшиши додатно су допринели одлуци да напусти ову професију.

„За две и по године добила сам бакшиш можда три пута, и сваки пут сам га морала делити са пилотима“, открива Катарина.

#стјуардеса #исповест #исповест стјуардесе #занимљивости