НОВА ПРАВИЛА У ШКОЛАМА: Уведени модели за одржавање наставе
24.09.2021.
11:50
ОД ПОНЕДЕЉКА 27. септембра примењиваће се други модел, односно комбинована настава у седмом и осмом разреду на територији Ивањице, Лајковца, Ваљева и Крагујевца, одлука је Тима за праћење и координисање примене превентивних мера у раду школа.
Други модел подразумева да се образовно-васпитни процес организује комбиновањем непосредне наставе и наставе на даљину, а одељења су подељена у групе.
Тај модел примењиваће се од понедељка и у средњим школама у Београду, Ваљеву, Врању, Лесковцу, Лајковцу, Лебану, Прокупљу, Убу, Чацку, Бајиној Башти, Великој Плани, Владичином Хану, Љигу, Крагујевцу, Сјеници, Шапцу, Нишу и Сремској Митровици.
На територији Ивањице, Новог Пазара и Ужица настава ће од понеденљка бити по трећем моделу само онлине.
Пре доношења одлуке за сваку локалну самоуправу разматрани су општа епидемиолошка ситуација, подаци из надзора о оболевању од ковида-19 код ученика и наставника, као и подаци о утврђеним кластерима оболелих, односно броју одељења која су прешла на трећи модел наставе услед оболевања ученика, наводи се у саопштењу Министарства.
У свим осталим основним и средњим школама у Србији се примењује први модел организације образовно-васпитног рада који подразумева непосредну наставу у школама.
Имајући у виду специфичност организације образовно-васпитног рада у школама за ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом. Тим за школе донео је одлуку да уколико се у одељењу код два ученика потврди инфекција САРС-ЦоВ-2 вирусом, предлаже се прелазак на наставу на даљину у трајању од 10 календарских дана уз претходне обавезне консултације са родитељима ученика тог одељења.
Уколико су у појединим школама школска управа, као и стручни органи, уз консултације са Саветом родитеља и институтима/заводима за јавно здравље, проценили да епидемиолошка ситуација у школи дозвољава наставак непосредног образовно-васпитног рада, те школе могу уз појачану примену свих епидемиолошких мера, организовати непосредни рад као најбоље решење за ученике.