ПОРАЖАВАЈУЋЕ: 50% старијих од 15 година дигитално неписмени
16.04.2022.
14:25
ВИШЕ од 80 одсто домаћинстава у Србији има приступ интернету, али више од 51 одсто популације старије од 15 година нема ниједну од основних вештина у области информационо-комуникационих технологија попут слања мејла, интернет претрага и обрада текста, резултати су изнети на онлајн трибини "Знаш како", организованој поводом усавршавања дигиталних вештина у Србији.
Такође, истраживања указују на то да данашње млађе генерације перципирају већу количину стреса, него претходне, због чињенице да смо свакодневно изложени великој количини информација, као и да живимо у економији стваралаштва.
На онлајн презентацији "Знаш како" Иницијатива "Дигитална Србија" и УНИЦЕФ у Србији окупили су осам представника из компанија у Србији који су показали како млади могу да усавршавају своје дигиталне вештине и постану припремљенији за тржиште рада.
Из иницијативе "Дигитална Србија" саопштили су да је руководилац за планирање ресурса компаније Сyмпхонy Момир Ђекић показао на трибини како се користи апликација за организацију и праћење података "Трелло" и истакао зашто је боља организација важна.
-Испоставља се да када радите један посао, ви можете да га урадите врло квалитетно и врло ефикасно. Проблеми настају када дође више послова. Уз помоћ технологије ми можемо да изведемо више тих послова одједном, а да сви буду и квалитетно и ефикасно урађени- рекао је он.
Истраживања показују да ако се на интернету проведе око четири сата дневно, прима се измеду 17.500 и 20.000 информација и мозак је нападнут, те се већина ових информација на свесном нивоу ни не перципира.
Сениор партнер у адвокатској канцеларији "Карановић & Партнерс" Растко Петаковић усмерио је фокус на то да смо у последње време проширењем значаја друштвених мрежа дошли у један свет у ком смо сви не само учесници, већ истовремено и креатори.
-Раније је уметник био неко ко проведе неколико месеци да би направио албум или годину дана да би направио филм, данас је уметник и онај ко сними неки добар сторy за друштвене мреже или неки виралан видео. Та граница измеду тога шта су уметници, а шта смо сви ми обични људи који се бавимо тиме је јако смањена, то је оно што зовемо економијом стваралаштва- казао је он.
Према представљеним истраживањима, технологија се намеће као потреба и решење за савремени свет, што су потврдили учесници догађаја кроз презентовање како да се безбедно купује онлајн, оптимизује ЛинкедИн профил, уређују документи, праве сајтови и презентације.
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".