Извор:Фото: П. Милошевић

НАЈНОВИЈА СТРАТЕГИЈА: Како ће се повећати наплата карата

Извор: Нпортал

01.11.2022.

15:54

У ЈАВНОМ градском превозу карте неће поскупети наредних годину дана, обећали су из новоформираног Јавног комуналног предузећа наплате превозне услуге, већ ће стратегија бити усмерена ка повећању наплата.

Директор новог градског предузећа Славен Андрић је указао како планирају да смање број путника који се шверцују.

Основано је предузеће чији ће главни посао бити повећање наплате. Јавни превоз у престоници користи око 800 хиљада путника, док се месечно прода тек око 120 хиљада карата.

BloombergAdria.com

 

- Установили смо да можемо у фреквентним интервалима када грађани путују на посао и враћају се, да смањимо гужве. Ако редукујемо ред вожње, да викендом смањимо број полазака и на уштрб тога повећамо број полазака у фреквентним интервалима, можда ћемо успети да смањимо гужве и да обезбедимо да грађани могу да улазе на предња врата - наводи Андрић.

Сматра да је ово ефективан начин повећања контроле и наплате градског превоза.

BloombergAdria.com

 

Најављен је, по свему судећи, повратак контролора, али ће им функција бити пре свега едукативна. Андрић је јутрос на јавном сервису најавио да ће контролори у наредном периоду покушати да објасне путницима зашто је битна куповина карата.

- Контролори ће можда наредних пар месеци, можда чак и годину дана да раде на свести и да покушају да објасне да је добро да се купују карте из разлога што ће сав новац од купљених карата ће ићи директно у буџет Града, а не у приватне фирме - навео је он.

Поред тога што у Београду постоји ''шверцовање у превозу'', које је веома заступљено, сматра се да ће подизање квалитета услуге и система контроле допринети повећању продаје карата.

BloombergAdria.com

 

Само предња врата

- Да ли ће бити кондуктери или контролори, они ће имати исту функцију, да путници не могу ући на предња врата ако немају купљену карту - прецизирао је Андрић.

Указује и да је реч о предузећу у фази оснивања и да очекује да ће пуну функцију моћи да постигне тек од Нове године.

- Овим проблемом се нико није бавио деценијама, тако да не можемо преко ноћи да решимо проблем јавног превоза у Београду - закључио је Андрић.

BloombergAdria.com

 

Систем о којем размишља градоначелник Шапић први пут је помпезно најављен пре тачно десет година, а по њему би путници улазили у возило искључиво на предњим и задњим вратима, а излазили на средњим (по новој верзији улаз би био само на предњим). И многи аутобуси и тролејбуси су чак били обележени великим налепницама.

Ово правило дуже од годину дана није било званично укинуто, али га нико није поштовао. Испоставило се у пракси да би његово поштовање довело до великих гужви и застоја у саобраћају, па је било на снази само на појединим почетним станицама, као и на периферији града.

BloombergAdria.com

 

Поред ранијих покушаја са обавезним уласком на предња врата, постојали су и други покушаји успостављања реда у јавном превозу.

Униформисани контролори су служили да ''уплаше'' шверцере и да их натерају да плате карту, међутим, ефекат је био супротан. Због високе видљивости контролора, они који се ''шверцују'' су напуштали возило када су их видели.

Повратак кондуктера је такође био још један од покушаја. Били су својевремено у возилима где су наплаћивали карте и проверавали да ли путници карте имају. Ова мера је дала добре резултате, међутим, била је изузетно скупа. Како је било неизводљиво ангажовати преко 2000 кондуктера, тако је заступљеност истих била неравномерно распоређена.

BloombergAdria.com

 

''Рације'' је била тактика контролора који су улазили у возила на станици у великом броју и нису дозволили кретање аутобуса док не провере све путнике. У пракси, ово је доводило до кашњења аутобуса, великих гужви и огорчености путника.

Наредни покушај је укључио комуналну полицију који су једно време заједно са контролорима улазили у аутобусе због претерано високих бројки напада на контролоре. У почетку је имало позитивне ефекте, али је затим уследила серија инцидената у којима су учествовали и они.

Маркице су од 2019. обавезне и све фирме у престоници су биле у обавези да купују месечне карте за запослене. Како би се постарали да је овај новац стварно искоришћен за превоз, радници су морали да доносе рачун за карту, месечну или неперсонализовану, такси рачун или рачун за гориво.

(Блиц)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".