Извор:Фото: Профимедиа

ВЕОМА ЛОГИЧНО: Зашто су казаљке на сатовима увек на 10:10?

Извор: Нпортал

17.12.2022.

10:50

ПРВИ разлог оваквој поставци казаљки на сату је више него једноставан и логичан, али упркос томе, деценијама уназад постоје различите теорије које се повезују са неким историјским догађајима.

Већ одавно се води полемика зашто се на баш свим сатовима који се користе у рекламне сврхе појављује идентично време- 10 часова и 10 минута. Наравно, енигма је зашто баш то време?

Како преноси рт.балкан.рс, прави разлог оваквој поставци казаљки на сату је више него једноставан и логичан, али упркос томе, деценијама уназад постоје различите теорије које се повезују са неким историјским догађајима.

BloombergAdria.com

Према једној од теорија, то је наводно времен убиства Абрахама Линколна, што заправо није тачно, баш као што није тачна ни теорија да је то време време када су амерички пилоти бацили атомске бомбе на Хирошиму и Нагасаки.

Али, шта је онда прави разлог зашто су казаљке у рекламама намештене да показују 10 и 10? Једноставно објашњење овог феномена лежи у томе да при таквој позицији казаљки назив бренда, који се најчешће налази на средини, у горњој половини бројчаника потпуно видљив и у фокусу, али будући да је овакво објашњење исувише обично и досадно, и дан данас постоје разне теорије које се повезују са овим.

Постоји још једна, поприлично реалистична теорија, а то је да тако постављене, казаљке подсећају на осмех, па сам бренд асоцира купца са позитивним емоцијама. Ову теорију је проверила и међународна група научника пре пет година, а резултати су објављени у познатом академском магазине „Фронтиерс ин Псyцхологy“.

Истраживању је спроведено на групи од 46 појединаца којима је на преглед дато 60 различитих фотографија сатова, а времена које се на тим сатовима приказивала била су различита: на једним је било 10 часова и 10 минута, на другим пола дванаест, а на трећим осам часова и двадесет минута. Задатак испитаника био је једноставан – они су морали да оцене емоције које је изазивала свака слика понаособ, као и вероватноћу да ће одређени сат са слике купити. Након анализе добијених резултата, научници су дошли до занимљивих резултата: слике сатова на којима је приказано време било 10 часова и 10 минута испитаници су оценили много боље од осталих када су у питању емоције, као и жеља за куповином.

(Република)

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".