ХРВАТСКА КРИТИЧАРКА: ПЗУ је прешишала нашу Дору
06.03.2023.
13:35
ЗРИНКА Павлић у својој ТВ критици на хрватском Тпорталу каже да можда Лук Блек није бољи од хрватског представника, „Лета 3“, али је српски избор „Песме за Евровизију“ бољи шоу од „Доре“.
Зринка Павлић у свом тексту каже да је и на фестивалу „Песма за Евровизију“ било апсурдно смешних тренутака, трагично лоших песама и кича, али да се види да у Србији воле „Евровизију“, да схватају шта је и каква је, и да јој се баш као таквој истински радују.
- И због тома им је шоу бољи него наш - тврди критичарка.
- Јесте да суседи имају релативно рецентно искуство с организацијом 'великог' 'Евросонга', али исто је тако чињеница да смо и 'ми' и 'они' склони сличној естетици (да не кажем 'естетици'), да и једни и други преозбиљно схватамо 'Евросонг‘ па се добрим резултатима превише дичимо, а због лоших се смешно љутимо, а да ни једнима ни другима локални избор за представника баш не представља најбоље из домаће музичке продукције. У чему је онда фора?
Павлић закључује да „Песма за Евровизију“ не пати од „умишљене величине“, као хрватска „Дора“. За почетак, хвали тачку у којој су водитељи и певачки и плесачки извели једу од песам британске победнице на „Песми Евровизије" Making Your Mind Up Букс Физа, као и то да смо имали прилоге о историјату „Евросонга“, па и ревијални део посвећен „Битлсима“, с обзиром на то да они потичу из Ливерпула у коме се одржава овогодишње такмичење.
- Другим речима, суседи су шоу осмислили у оквиру онога куда иду и због чега се такмичење одржава, не инсистирајући да свету (а заправо згроженој домаћој публици) покажу 'како се то ради' и 'погледајте какви смо ми генијалци'. Много нормалније, паметније и занимљивије. Ех, да. Био је и прилог о сценама евровизијских такмичења, у којем су се мало и похвалили својом сценом у Београду 2008., али је и то било у оквиру наклоности 'Евросонгу', што је ипак лепше од безвезног урлања о томе како смо 'у прекрасној дворани' само зато да публика почне да урла на трибинама.
Водитељи, по мишљењу критичарке су имали бољих и лошијих момената, али се нису бавили сами собом, него шоуом и такмичарима.
Што се пак песама тиче, Павлић сматра да је „Песма за Евовизију“ инклузивнија, отворенија, спремнија да прихвати оно што „Евросонг“ данас јесете, спремнија је и на прихватање „других и другачијих“.
- Тешко је замислити да би на 'Дори' у финале био припуштен момак као Јован Живадиновић Џипси, чијег су момка чак у бекстејџу медији навелико интервјуирали и запиткивали за подршку. Дежурни ауторитети за мушкост вероватно би имали коментаре и на победника Лука Блека, његов нежно-даркерски имиџ и изведбу високим гласом, а сигурно би било и реакција на мејкап инфлуенцера Филарија. Полиција за укус, урбаност и очување 'грађанског' вероватно би на 'Дори' негодовала и на једног од фаворита – Принца од Врања и његову блискоисточно инспирирану 'Цвет с истока', али би зато сигурно запљескали Нађи, која се звуком своје пјесме 'Први ожиљак на души' тотално исфурала на Тејлор Свифт, баш као и 'наша' Миа Димшић. Дуо Гранд, на пример, извео је маневар комбинације попа и опере, слично као и 'наш' Жак Худек пре неколико година, али се они, за разлику од Жака, нису схватали смртно озбиљно па су са својом пресмешном песмом и наступом испали тоталне легенде.
За победничку песму "Само ми се спава" Лук Блека, Зринка Павлић сматра да је занимљива, са својом причом, визуелним и музичким идентитетом, мада можда није боља од ријечког „Лета 3“, мада мисли да је музички модернија.
- Али 'Песма за Еуровизију' дефинитивно је била боља од 'Доре'. Ако ништа друго – а има и подоста другог, укључујући и сцену, која овде није била опасност од епилептичког напада – у финалу шоуа видело се да су га радили људи који воле 'Евросонг‘ за људе који воле 'Евросонг'. А већ је само то довољно да нас суседи прешишају - закључује ТВ критичарка.
БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".