ОДАКЛЕ СРБИ НАЈВИШЕ УВОЗЕ ВОЗИЛА? Дошло је до велике промене
13.03.2023.
07:17
МНОГИ аутомобили почињу свој живот у једној земљи, а затим прелазе у другу у неком тренутку свог животног циклуса. Ово посебно важи када су у питању аутомобили из западне Европе који чине велики део тржишта половних возила у Србији.
Док Немачка извози највише половних аутомобила на континенту, специфична ситуација варира у различитим деловима Европе.
Истраживање компаније за аутомобилске податке "Кар Вертикал" открило је да се сваки четврти коришћени аутомобил у Србији увози из Италије.
Како су саопштили из ове компаније, чак 28% половних аутомобила у Србији долази из Италије, која има највећи удео на тржишту, а следе Немачка (16,7%), Француска (15,8%), Чешка (10,7%) и Белгија (6,5%).
Подсетимо, пре две године је ситуација бил другачија и тада је највише половњака у Србију стизало из Француске (26,9%), а потом из Немачке (25,5%), док је Италија била на трећам месту (10,4%). Следиле су Румунија (9%) и Белгија (7,4%).
Брига о мезимцу
Ови подаци су, како истичу, добијени анализом више од милион извештаја о историји аутомобила, али напомињу да можда не показује стварну статистику регистрације у Србији.
- Купци половних аутомобила траже аутомобиле из Италије или Немачке јер верују да возачи у западној Европи брину о својим аутомобилима боље него било ко други. Људи мисле да возачи у овим земљама пре свега не пропуштају редовне сервисе, обављају квалитетне поправке и купују боље опремљене аутомобиле - наведено је у саопштењу "Кар Вертикал".
Наводе да на стање возила и уобичајене проблеме у великој мери утиче регион из којег аутомобил долази. Па тако возила из нордијских земаља попут Шведске обично имају више корозије због снега, соли и ниских температура.
У међувремену, аутомобили из Италије можда немају корозију, али боја многих половних возила из Италије може бити избледела због интензивне сунчеве светлости. Генерално, екстремне промене температуре никада нису добре за аутомобил.
Земље попут Немачке, Белгије или Француске имају благу климу и добре путеве, смањујући ризик од корозије, избледеле боје и проблема са суспензијом.
Транспаретна историја
Такође, када се аутомобили крећу из једне земље у другу, тешко је пратити њихову историју, наводе из "Кар Вертикал".
Већина земаља не размењује податке о возилима, што значи да аутомобил може да претрпи озбиљна оштећења у Немачкој или Италији и да се поново роди у Србији.
Према Индексу тржишне транспарентности, 31,5% свих аутомобила прегледаних на "Кар Вертикалу" у Србији било је оштец́ено у прошлости, а 11,7% има враћену километражу.
(Курир)
БОНУС ВИДЕО: