Извор:Фото: РТС/Принтскрин/Архива Новости

ЋЕРКА ХЕРОЈА КРЕНУЛА ОЧЕВИМ СТОПАМА: Наташа постала пилот

Извор: Нпортал

04.04.2023.

15:38

ЧУВЕНИ српски пилот Иљо Аризанов управљао је авионом Миг-29 приликом НАТО агресије на Србију 1999. године. Он је био први пилот који је тог 24. марта полетео на борбени задатак са аеродрома Војске Југославије у Нишу

Цела Србија пре две године је чула за име Наташе Аризанов. Она је поручник Војске, а за око српске јавности запала је кад се сазнало да је она ћерка чувеног пилота мајора Иље Аризанова који је прве ратне ноћи 24. марта 1999. полетео са својим колегама у сусрет ловцима НАТО пакта, који су напали тадашњу Савезну Републику Југославију.

У прилогу који је тада објављен она је говорила о томе како изгледа посао техничара и оружара који воде рачуна о ловачким авионима МиГ-29 и новим транспортним и борбеним хеликоптерима који се налазе у наоружању РВ и ПВО Војске Србије.

Како је писано, Наташа је кренула очевим стопама и она одлучила да своју будућност гради у војсци, али не као пилот, него као ваздухопловно-технички официр који је задужен да све на авиону са којим је њен отац летео функционише и буде исправно да би пилот морао да буде усресређен на летачки посао.

- На аеродром сам долазила још од малих ногу тако да ми је све ово некако прирасло срцу и кад сам уписивала академију жеља ми је била да овде радим - рекла је за РТС потпоручник Наташа Аризанов, која се изборила за своје место на аеродрому који носи име још једног хероја пилота - Миленка Павловића, који је смртно страдао такође 1999 изнад родног Ваљева у неравноправној борби са авионима НАТО пакта.

Ко је био Иљо Аризанов?

Мајор Иљо Аризанов припадник 127. ловачко авијацијске ескадриле "Витезови" који је летео на ловцу МиГ-29 полетео је 24. марта у 19.50 часова међу првима са аеродрома Ниш док су прве крстареће ракете и бомбе почеле да падају широм Србије. Мајор Аризанов је по полетању добио задатак да крене са својим МиГ-29 (Л-18) у зону Сува Река-Ђаковица како би пресрео непријатељске авионе. Авион је летео на висини од 3.000 метара. Око 20.40 полетео је и његов колега мајор Драган Илић исто на висини од 3.000 метара у зону Приштине. Оба авиона су погођена. Пилот мајор Иљо Аризанов се катапултирао и падобраном се спустио у зону злогласне Дренице где се налазило јако упориште ОВК.

Иљо после приземљења није био у могућности да пошаље поруку да је жив и да спасилачки тим дође по њега. За њим се изгубио сваки траг. Мајор Аризанов одлучио је да се сам покуша пробити до војног аеродрома Слатина. После два дана исцрпљујућег лутања и скривања од терориста ОВК, мајор Аризанов успео је да се домогне војног аеродрома Слатина, одакле је пребачен за Београд.

Иља Аризанов је због учешћа у борби против НАТО пакта унапређен у чин потпуковника и одликован Орденом за храброст. Потпуковник Иљо Аризанов је пензионисан 1999. из здравстевних разлога. Преминуо је 3. септембра 2011. године у Београду, у 52. години, од последица срчаног удара.