Извор:Фото: Н. Скендерија, П. Милошевић, А. Станковић

Све што знамо о новом систему јавног превоза у Београду

Извор: Нпортал

10.04.2023.

17:42

ГРАДОНАЧЕЛНИК Београда Александар Шапић најавио је да ће град убудуће бити подељен на две зоне, уместо на пређашње четири, као и да ће постојати две тарифе уместо некадашњих седам.

Градоначелник Београда изјавио је данас да ће нови систем наплате карата за градски превоз започети током маја, а да ће казне за неплаћање превоза остати непромењене.

Цена временске карте износила је 89 динара, а сада ће она коштати 50, а када је реч о дневној карти за обе зоне, њена цена износиће 200 динара.

BloombergAdria.com

 

Раније је цена тродневне карте износила 1.000 динара, а сада ће толико коштати седмодневна карта, такође за обе зоне.

Нова значајна измена јесте цена месечних карата, које су у зависности од зоне коштале 2.990, односно 4.990 динара. Сада ће цена карте за зону А или зону Б износити 2.500 динара, а карта за обе зоне коштаће 3.500 динара.

Градоначелник је најавио да територија града више неће да буде подељена на четири зоне са седам тарифа, већ ће убудуће град бити подељен на две зоне, а постојаће две тарифе.

BloombergAdria.com

 

- Временска карта за 90 минута након сугестије бројних корисника, који су ми се јуче јавили, остаје, али смо одлучили да јој смањимо цену. Коштала је 89 динара, а сада ће и у зони А и у зони Б бити 50 динара, што је скоро дупло мање - рекао је градоначелник Београда.

Он је такође истакао да ће целодневна карта за обе зоне, која ће моћи да се користи за територију читавог Београда, коштати само 200 динара.

- Целодневна карта за обе зоне, која ће моћи да се користи за територију читавог града, коштаће само 200 динара, што је највеће појефтињење јер је до сада за све зоне била 750 динара. Карта за седам дана коштаће само хиљаду динара, а раније је за пет дана коштала 2.390 динара. Следећа велика ствар јесте цена месечних карата, која се кретала од 2.990 до 4.990 динара, у зависности од зоне. Сада ће зона А или зона Б бити 2.500 динара, а обе зоне 3.500 динара – истакао је Шапић.

Наиме, предлог је да цена годишњих карата износи 25.000 за једну зону, односно 35.000 за обе зоне, за разлику од досадашње цене која је износила 36 хиљада за једну, односно 54 хиљаде за обе зоне.

BloombergAdria.com

 

Ко има бесплатан превоз?

Александар Шапић истакао је да ће поред основаца, право на бесплатан превоз имати и средњошколци, који су до сада плаћали између 1.090 и 1.730 динара.

- Категорија суграђана преко 65 година били су у обавези да једном годишње оду на продајна места и да по цени од 417 динара добију годишњу карту. Сада више неће имати ту обавезу већ ће им карта бити доживотна и неће плаћати ништа – рекао је Шапић.

BloombergAdria.com

 

Нови начин плаћања превоза

Што се тиче плаћања превоза, градоначелник је навео да за разлику од досадашње методе - допуњавања на киоску - од сада нико више неће морати да има карту већ ће напросто на киосцима допунити телефон и посредством СМС поруке плаћати јавни превоз.

- Наравно, они који имају пост пејд телефонски рачун неће чак ни то морати да раде. Ко буде желео да има апликацију, она ће му омогућавати да брже и лакше плаћа превоз, као и да се пријави уколико спада у повлашћену категорију - навео је Шапић.

BloombergAdria.com

 

Он је истакао да нови систем јавног превоза не само што ће вишеструко да појефтини превоз него ће да га значајно поједностави и упрости.

- Даће нам прилику да поставимо нову платформу како би јавни превоз био далеко бољи, сврсисходнији и ефикаснији и да покушамо да заједничким снагама исправимо неке ствари које су последњих двадесет година рађене на начин на који можда није требало - закључио је градоначелник Шапић.

BloombergAdria.com

 

Повлашћене категорије

Кад је реч о повлашћеним категоријама, а до сада их је било неколико десетина, имале су обавезу да плаћају од 1.090 до 2.490 динара. Све категорије су задржане, само је цена линеарно смањена и износиће само хиљаду динара, истакао је Шапић.

Подсећања ради, градоначелник Београда Александар Шапић најавио је у четвртак да ће Град Београд једнострано раскинути уговор са Кенткартом, а том приликом истакао је да су валидатори били лаж и да су показивали само 20-30 одсто путника.

BloombergAdria.com

 

Бесплатан ноћни превоз

Градоначелник је такође најавио да ће ноћни превоз у Београду да буде потпуно бесплатан.

- Ко год ноћу излази, неће морати било с ким да седа у кола или да плаћа такси. Имаће прецизно време када иде јавни превоз и потпуно ће се бесплатно возити - нагласио је Шапић.

(Курир)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".