РАЧУНИ ЗА СТРУЈУ ВАМ ЈОШ НИСУ СТИГЛИ: Из ЕПС-а поручују
21.11.2023.
12:23
РАЧУНИ за струју још нису стигли, а велике су гужве на шалтерима ЕПС-а – има ли разлога за бригу?
Иако је рок за плаћање рачуна са попустом 28. у месецу, већ од прошле седмице на ЕПС-овим шалтерима широм земље су огромне гужве. Домаћинства рачуне за струју углавном добијају око 15. у месецу, али због штрајка у Пошти многи још нису добили октобарске рачуне. Нема разлога за забринутост, уверени смо да ће рачуни стићи на време, поручује извршни директор снабдевања у ЕПС-у Радован Станић.
Грађани кажу да су забринути да ће да плате затезну камату ако рачуне не плате на време, а не желе ни да остану без попуста од 5 одсто за редовно плаћање. Извршни директор снабдевања у ЕПС-у Радован Станић наглашава да нема разлога за забринутост. "Данас је 21. новембар, рок за плаћање је 28. Ми очекујемо да ће највећи број наших грађана бити у прилици да своје рачуне плати на време и оствари попуст од 5 одсто који је омогућен за редовно плаћање", додаје Станић.
Станић каже да је ЕПС све рачуне предао Пошти на поделу. "Ми заиста очекујемо да ће сви купци у року за плаћање добити свој рачун. Без обзира на то, предлажемо да сви посете портал епс.рс на коме могу стећи увид у своје рачуне и тај портал пружа низ могућности. Можете видети своју потрошњу уназад три године, све уплате уназад три године. Ствара вам могућност да рачун преузмете и има чак могућности да га платите, тако да нема потребе да чекате у редовима на шалтерима", објашњава Станић.
Истиче да се при томе плаћа двадесетак динара, што није трошак који наплаћује ЕПС, већ трошак банкарске институције преко које се врши плаћање. "Знате и сами да је та провизија далеко мања од плаћања на шалтерима пошта и неких банака", додаје Станић.
Хоће ли бити померен рок за остваривање попуста
Нека комунална предузећа су већ померила рокове за плаћање управо због штрајка у Пошти. На питање да ли ЕПС размишља да уради то исто, Станић каже да прате ситуацију на терену и да ће у складу са тим поступати.
"Још једном кажем да коришћењем портала престаје свака потреба за чекањем поштара, гурањем у редовима и чекањем на копију рачуна", поручио је Станић. Ипак, наши грађани су навикли да рачуне добију на својим адресама, а Станић понавља да су уверени да ће тако бити и овога пута и да ће рачуне добити на време.
Колико грађана оствари право на попуст
Говорећи о томе колико грађана оствари право на попуст, Станић истиче да највећи број грађана редовно измирује своје обавезе. "Чак и до 62 одсто наших грађана плаћа рачуне у року и остварује попуст од 5 одсто. То је негде на нивоу два милиона до два милиона и 100.000 грађана који сваког месеца остварују попуст од 5 одсто", наводи Станић.
Од октобра до марта грађани и на основу штедње могу остварити попуст од 20 до 40 одсто. "Преко 56 одсто грађана је успело да оствари попуст на рационалну потрошњу тиме што су своју потрошњу у односу на један од два октобра, октобра прошле и октобра претпрошле године, умањили потрошњу за више од 5 одсто. Тиме је укупна потрошња за октобар ове године за око 7,5 одсто мања у односу на исти период прошле године, а чак 19 одсто мања у односу на октобар 2021. године", наглашава Станић. Поручује да су грађани озбиљно схватили могућност да уштеде, а да су са друге стране искористили могућност рационалног коришћења електричне енергије.
(РТС)