НЕВСАКИДАШЊИ ИНЦИДЕНТ: Авион слетео на залеђену реку
28.12.2023.
18:34
ИСТРАГА која је покренута даће одговор на питање зашто се се авион Антонов Ан-24РВ руске компаније Полар Аирлајнс принудно приземљио на залеђену реку Колима уместо на писту.
Ово је саопштило Источносибирско транспортно тужилаштво на свом Телеграм каналу.
- Посада и путници нису повређени и евакуисани су из авиона. Према прелимирарним информацијама, узрок је била грешка посаде у управљању авионом - прецизирано је у саопштењу, које су пренели руски медији.
У авиону произведеном 1971, регистрацијске ознаке РА-47821, серијског броја 17307202, који је летео на линији ЯП217 је у тренутку инцидента било 30 путника и четири члана посаде, саопштила је компанија.
- Авион Ан-24 компаније Полар Аирлајнс обављао је путнички лет на релацији Јакутск - Зирјанка - Среднеколимск - Јакутск. Приликом слетања на аеродром у Зирјанки, летелица је скренула са писте и слетела на пешчану раван реке -наводи Федерална агенција за ваздушни саобраћај Руске Федерације, која прецизира да се инцидент догодио у 3:45.
Околности се утврђују, а саобраћајно тужилаштво и Истражни комитет почели су увиђај. Авион, према прелиминарним подацима, није оштећен, а одлука о одвлачењу на аеродром биће донета накнадно. https://www.youtube.com/watch?v=i3N8DeaCRM4&ab_channel=Kanal13
Компанија Полар Аирлајнс регистрована у Јакутску 1997 године. У њеној флоти су 63 летелице за превоз путника. Готово половину флоте чине хеликоптери Мил-Ми8 (18) и Мил-Ми8МТВ (9). Уз Антонов Ан-26 (3) и Антонов 24 (12) компанија располаже са девет авиона Ан-3, два Диамонд ДА-40 и једним Пилатусом ПЦ-6.
Антонов Ан-24 је турбоелисни авион који је осмишљен и произведен као ваздухоплов за превоз робе и путника на регионалним линијама у Совјетском Савезу од стране компаније Антонов. Први лет овог типа авиона обављен је у октобру 1959, а уведен је у употребу три године касније, као карго летелица компаније УТаир Карго.
Производња овог авиона, као и његових варијанти Ан-26, Ан-30 и Ан-32 трајала је од 1959 до 1979. године. Из овог авиона настала је и кинеска лиценцна варијанта Xиан Y-7. У току две деценије производње, направљено је више од 1.350 летелица овог типа.
(Аеро.рс)