ИТАЛИЈА ПООШТРИЛА ЗАКОН О ИНФЛУЕНСЕРИМА
18.01.2024.
14:45
ИТАЛИЈА уводи нова правила за инфлуенсере која се односе на раздвајање рекламног од друге врсте садржаја.
За италијанске инфлуенсере, као и остале креаторе садржаја на друштвеним мрежама, ускоро би могла да важе правила као и за традиционалне медије када објављују садржај на интернету. Како преноси ББЦ, активности инфлуенсера у овој држави биће под надзором италијанске агенције за комуникацију (АГЦОМ), а нова правила ће се у прво време примењивати само на инфлуенсере са више од милион пратилаца.
Професија инфлуенсера све је траженија, а њихова зарада по објави некад премашује и 300 евра. Садржај који објављују најчешће укључује промоцију одређених брендова, што често није јасно назначено. Из тог разлога италијанска влада одлучила је да уведе строга правила за њих.
"Дивљи запад инфлуенсера је готов. Почињемо са великим, али и други ће морати да се прилагоде", рекао је шеф АГЦОМ-а Ђакомо Ласорела.
Уколико не буду поштовали уведена правила, односно не успеју јасно да означе сарадњу са брендом или открију своје комерцијалне интересе, инфлуенсери ће морати да плате казну и до 250.000 евра. Како се наводи у саопштењу АГЦОМ-а, у случају пласмана производа они ће бити дужни да ставе упозорење о рекламној природи садржаја.