Извор:Фото: Профимедиа

НИСУ БЕЗАЗЛЕНЕ: 10 реченица које НЕ ТРЕБА говорити деци

Извор: Нпортал

22.01.2024.

18:54

ПОНЕКАД не обраћамо пажњу на ствари које говоримо деци. Можда зато што смо те речи чули од родитеља или зато што у њима не видимо ништа лоше. Али неке фразе нису тако безазлене као што мислимо.

"Не терај ме да...!"

У разговору са децом не треба избегавати претње.

"Зашто морам да понављам сто пута?"

Ово питање је потпуно бесмислено. Пише да се одрасла особа жали, али деца то не разумеју и оглушују се.

BloombergAdria.com

"Ти си тако паметан!"

Психолози сматрају да не треба хвалити дететове квалитете или оцене, већ труд и залагање.

"Понашаш се смешно!"

Деца су одрасли којима ће се обратити када желе да потврде своја осећања и искуства. Када детету кажете да се понаша смешно, оно се осећа као да није важно.

"То није велика ствар"

Када је дете узнемирено и плаче, а мама и тата му кажу да нема разлога за бригу, оно може почети да се стиди својих емоција.

BloombergAdria.com

 

"Пожури и спреми се!"

Мала деца не разумеју појам времена. Када их замолите да пожуре, биће под стресом и неће учинити ништа добро.

"Увек сам мрзео математику!"

Родитељи понекад не размишљају о томе колико њихов однос према одређеном школском предмету утиче на њихову децу. Ако родитељ стално понавља да је мрзео математику, велике су шансе да ће дете изгубити интересовање за тај предмет, чак и ако има таленат за то.

"Знам да ниси хтео да га/њу повредиш."

Деца такође доживљавају негативне емоције и понашају се лоше, слепо пратећи своје инстинкте. И у том тренутку се осећам веома добро. Требало би да помогнете свом детету да прихвати своја негативна осећања и научи да их контролише.

BloombergAdria.com

"Да ли си имао добар дан у школи?"

Овим питањем изражавате своја очекивања, према којима би све требало да буде одлично. А када стварност не одговара очекивањима, дете осећа кривицу због тога, узнемирује се и затвара у себе.

"Шта није у реду са тобом?"

Ова фраза је погрешна ако је изговорена фрустрираним тоном. Дете осећа да нешто није у реду, зашто то постоји. Дете може да верује да са њим нешто није у реду, а с друге стране, то је питање на које не може да одговори.