Банкомат био у квару, грађани дизали МИЛИОНЕ
23.03.2024.
08:14
НАЈВЕЋА комерцијална банка Етиопије ЦБЕ, дала је својим клијентима, који су подигли више новца него што су имали на својим рачунима — због грешке банкомата — да до краја недеље врате подигнути новац или да се суоче са хапшењем и кривичном гоњењем.
Како преносе тамошњи медији, грађани су могли да подигну неограничене своте новца са банкомата, након грешке у систему, док су локални медији известили да је повучено више од 40 милиона долара, или је пребачено другим банкама. Овакво "олако" дизање новца трајало је сатима, након што су студенти схватили да могу да подижу више новца него што имају на рачунима, када се вест проширила. Док су у банци схватили да је дошло до грешке, грађани су већ обавили 490 хиљада трансакција.
У интервјуу за програм "Би-Би-Си", председник Банке "ЦБЕ", Абе Сано у среду је рекао да је банка пратила већину трансакција спроведених током тог проблема, као и да ће пријавити полицији све који не врате повучени новац.
- Да, да, сигурно. Већ радимо на томе. Банка ће предузети судски поступак против свих оних који не буду вратили средства до краја недеље. Не постоји начин да побегну јер су наши купци. Знамо их. Могу се ући у траг и законски су одговорни за оно што су урадили - рекао је Абе и објаснио да су неки купци, који су подигли вишак, већ вратили новац банци.
Он је, међутим, оспорио извештаје да су купци узели 40 милиона долара, рекавши да је износ који је узет био далеко мањи, али да ће бити тачно утврђен након што се текућа ревизија заврши касније ове недеље.
Сано је додао да се ревизија врши зато што су неки од 10.000 клијената који су обављали трансакције током тог проблема извршили легитимне трансакције.
Како су пренели још, факултети су такође упозорили студенте да врате новац.
- У кантини је окачено обавештење да морамо вратити новац или ћемо одговарати. Али нисам видео да је неко вратио - рекао је студент из једног етиопијског кампуса.
Из банке су рекли како није било хакерског напада, већ је то био технички пропуст који је настао током рутинских активности одржавања и инспекције те су додали како рачуни корисника нису били угрожени.