Овај квар може проузроковати да вам се ЗАПАЛИ ауто
19.06.2024.
14:35
Најчешћи узрок запаљења аутомобила јесте механички квар и цурење горива.
За вожњу током лета возачи треба да имају летње гуме, које су прилагођеније високим температурама и безбедније за вожњу. Детаљан преглед возила, стање трапа, кочионог и управљачког механизма и стање мотора морате обавити код механичара у сервису, зато саветујемо да што пре закажете термин како бисте били сигурни да на пут крећете с потпуно исправним возилом, каже Саша Митровић, хеад вертикале за ауто-мото и наутику на огласнику Сасоманге.рс.
Пошто се лети возило користи у далеко већој мери него зими, неопходно га је детаљно прегледати, што можете урадити и у сопственој режији уколико сматрате сте довољно искусни.
"Возачи који на море иду аутом треба обавезно да га детаљно преконтролишу пред пут. Њиме управљајте одморни и са чешћим паузама током вожње, никако на дужи пут не крећите болесни, а нарочито не под температуром, и понесите доста течности, јер постоје дуже деонице на којима нећете имати могућност да је купите. Припрема за дуга путовања у сезони годишњих одмора подразумева темељну припрему возила, али и набавку свих ствари које вам могу затребати током пута. Суштина саме припреме је избећи било какве непредвиђене околности које могу утицати на путовање, као и учинити све што је неопходно да би само путовање протекло удобније", саветује Митровић и додаје:
"У зависности од тога путујете ли сами или с породицом и љубимцем, потребно је припремити све оно што је неопходно за пут. Списак за путовање с децом и љубимцима је обавезан део сваке припреме, како бисте били спремни за сваку предвиђену и непредвиђену ситуацију. Никако немојте заборавити своју малу путну апотеку, у којој треба имати све неопходне терапијске лекове који су вам потребни, али и пробиотик, средство против инсеката и све остало што би вам могло бити неопходно у предвиђеним и непредвиђеним околностима".
Митровић упозорава да су најчешћи узроци запаљења возила на путу кварови и дотрајалост електричних инсталација или механички квар.
"У првом случају узрок може бити кратак спој на електроинсталацијама, неисправност или дотрајалост акумулатора, или спој на некоме од електроагрегата возила (алтернатор, алнасер). Последњих година примећено је да је и цурење горива чест узрок запаљења возила. Гориво у том случају долази до врелих делова мотора или незаштићених делова електроинсталације, где избије варница и оно се запали. Иако не постоји законска обавеза, возачима се саветује да имају противпожарни апарат у возилу и да га држе близу себе, а никако у пртљажнику, јер тада можда неће бити у могућности да дођу до њега у случају пожара", наглашава Митровић и додаје да се анализом дошло до закључка да је број возила с дизел-агрегатом која су се запалила на путу далеко већи од броја возила која користе бензин и плин као погонско гориво.
Према његовим речима, век трајања возила, његова потпуна функционалност и исправност за употребу продужава се искључиво његовим редовним одржавањем у складу с препорукама произвођача, редовним и ванредним прегледом контроле исправности, употребом квалитетног уља и мазива, квалитетних филтера и адитива, редовном заменом потрошних резервних делова.
"Редовно контролишите ниво моторног, кочионог и серво уља на возилу и вршите замене у интервалима по препоруци произвођача, контролишите исправност и притисак у пнеуматицима сваког месеца и ротирајте их по потреби како би се равномерно трошили, јер је потрошња предњих пнеуматика скоро увек већа од потрошње задњих, контролишите бар једном годишње систем ослањања возила и кочиони систем како бисте имали реалан увид у стање и евентуалну замену компоненти које га сачињавају", каже Митровић, додајући:
"Контролишите стање акумулатора барем два пута годишње, нарочито што већина већина сервиса ту услугу не наплаћује. Редован преглед стања хладњака, каишева и црева на возилу може вас поштедети великих трошкова јер замена тих компоненти није скупа, а хаварије на мотору могу бити велике. Прегледајте каросерију возила, нарочито након зимског периода, јер ће се тада рђа најчешће појавити на њој. Рђу одмах санирајте код мајстора, јер ако је запустите, брзо ће се проширити".
Ово можете да обавите и сами
- преглед стања и количине флуида у возилу (количина моторног и кочионог уља, антифриза, течности за чишћење ветробранског стакла), као и стања метлица брисача
- преглед стања и функционалности клима-уређаја и полен-филтера
- преглед стања и контрола притиска у пнеуматицима (преконтролисати и резервни пнеуматик уколико га имате или исправност сета за репарацију гуме)
- преконтролисати састав и стање обавезне опреме возила и допунити нешто по потреби
(Мондо)