КАКО СЕ ИСПРАВНО ПАЛИ АУТО: Сви возачи греше у једном
26.09.2024.
09:18
У ДАНАШЊЕМ убрзаном темпу живота често заборављамо на ситнице које могу дугорочно да утичу на трајност и поузданост нашег аутомобила.
Колико пута сте ушли у аутомобил у журби, без пуно размишљања, и одмах упалили мотор? Но, управо у том тренутку чинимо грешку која може да смањи век трајања важних делова мотора.
При паљењу аутомобила помоћу контактног кључа, многи возачи несвесно чине грешку. У једном потезу убацују кључ у браву и одмах га окрећу до крајњег положаја, активирајући електропокретач. Овакав начин паљења отежава процес и може да изазове хидродинамичко оптерећење у систему убризгавања горива, што негативно утиче на поузданост и трајност бризгаљки. Такође, нагло паљење мотора повећава динамичко оптерећење, што додатно оптерећује мотор.
Код старијих аутомобила с карбураторским бензинским моторима, било је прихватљиво одмах након убацивања кључа окренути га до крајњег положаја. Код старијих дизелаша, возачи су, посебно зими, морали да причекају неколико секунди док се лампица грејача у преткоморама за изгарање не угаси, пише Ауто портал.
Међутим, нови аутомобили опремљени су електронским системом убризгавања горива и ECU модулом, који прилагођава радне параметре мотора. Управо због тога је потребно причекати 1-2 секунде после давања контакта, како би се систем правилно припремио за паљење. Контролне лампице треба да се упале, казаљке на инструментима да се покрену, а потом да се угасе контролне лампице.
Код возила с контактним кључем, важно је причекати 2-3 секунде док се лампице не угасе, а инструменти заврше свој циклус. За то време успоставља се почетни притисак горива и оптимални стартни параметри мотора. На тај начин осигурава се глатко и сигурно паљење. Аутомобили са дугметом за паљење користе управљачки модул који региструје притисак на дугме и аутоматски одлаже паљење за 1-2 секунде, што омогућава оптималну припрему мотора.