Ово су најчешће преваре приликом куповине половних возила
23.10.2024.
14:01
Будући да преваре преовлађују на тржишту половних аутомобила, стручњаци из компаније за податке о аутомобилима "carVertical" дају савете о томе како да препознате уобичајене обрасце преваре и како да се заштитите од губитка новца.
Плаћање унапред
Продавци преваранти објављују рекламе за аутомобиле који изгледају као да су по повољној цени. Затим убеде потенцијалног купца да се аутомобил налази на удаљеној локацији и траже да им се новац пренесе унапред пре достављања аутомобила.
Често се праве да су други заинтересовани купци како би створили осећај ургентности. Када се новац пренесе, они га подигну, уклоне оглас и нестају без трага.
Лажне веб-странице продаваца аутомобила
Преваранти креирају лажне веб-странице продаваца аутомобила на којима приказују веома примамљиве понуде. Ове веб-странице често веома личе на добро познате мреже заступника или марке и користе готово идентичне веб-линкове. Када купци пронађу ове понуде и контактирају такозваног продавца, често се од њих тражи да унапред плате – и изгубе свој новац.
Купци треба увек пажљиво да провере сваку веб-страницу на којој дају свој новац и ако понуда делује као да је превише добра да би била истинита, онда је то вероватно тако.
Маскирање чињенице да је аутомобил увезен
Понекад продавци избегавају да спомену чињеницу о страном пореклу аутомобила. Чак и када је аутомобил увезен пре 5 или 8 година, то је и даље значајна информација која може бити кључна у доношењу одлука.
Релативно је једноставно и јефтино увести аутомобил и стога се многи аутомобили купе у једној земљи, а заврше у другој. Међутим, током прекограничних трансакција, километражом се може манипулисати и нека оштећења се могу прикрити.
Фејсбук тржиште
Огласи лажних ауто делова за продају је веома популарно на Фејсбук тржишту, а често укључује неког ко рекламира комплет точкова или ретких делова каросерије за популарни аутомобил како би се створила илузија добре цене. Питаће купца да им пренесе новац, а затим ће нестати.
Нажалост, Фејсбук тржиште има слабу контролу квалитета и непостојећу корисничку подршку тако да купци треба да буду веома опрезни и да размене новац тек након што лично прегледају робу.
Превара са враћањем километраже
Преваранти штелују мераче километара јер желе да повећају вредност аутомобила који вештачки продају. Старије аутомобиле је могуће штеловати механички или помоћу дијагностичких уређаја који се повезују са новим возилима.
Превара са враћањем километраже чини да изгледа као да је аутомобил вожен мање километара него што је то у стварности – што доводи возача у опасност да купи аутомобил са механичким проблемима и који вреди далеко мање него што је плаћен.
Скривено оштећење
Нормално је да возила претрпе оштећења на сваких неколико година. Међутим, некада продавци не деле детаље о историји оштећења аутомобила, а једини начин да се то сазна је помоћу провере историје.
Куповина половног аутомобила са озбиљним оштећењем у прошлости може да кошта купце много више новца датог за поправке. Без спомињања чињенице да возило може да има оштећења у структури која угрожавају безбедност.
Лажни извештај о историји возила
Неки продавци преваранти лажирају извештаје о историји возила како би уверили купце да аутомобил који продају нема мане.
Ако се извјештаји о историји не одштампају и не генеришу на лицу места, неки догађаји се могу избрисати. Стога купци треба сами да генеришу извештај о историји како би избегли да буду преварени.
(АТВ)