Извор:Фото: Јутјуб принтскрин/K1 Televizija, Профимедиа, Shutterstock

Извор: Нпортал

25.10.2024.

14:41

МАТИ Екатерина Комненић, монахиња манастира Орешковица, имала је 23 године када је одлучила да промени свој живот и замонаши се.

Живела је у Београду, ишла на посао, а викенде је проводила са пријатељима, међутим у једном тренутку је била на прекретници и одлучила је да свој живот настави потпуно посвећена вери.

- Ја сам 2007. године дошла у манастир, тако што је манастир Орешковица био познат по томе што је организовао ходочасничка путовања у свету земљу. Наиме, отац Душан је био активан по организацији ходочасничких путовања и ја сам се једноставно пријавила да путујем као цивилно лице.

Живела сам пре тога у Београду, радила сам у здравству за кожне проблеме и физиотерапије. Имала сам јако много посла и била сам преоптерећена. Много је било прегледа и пацијената у току једног дана. Једноставно, доживела сам презасићење. Мени је био потребан неки психички одмор - рекла је гостујући на К1 телевизији.

Како је открила имала је велику жељу да оде на ходочашће и допадао јој се ритам богослужења.

BloombergAdria.com

- Чула сам да постоји један манастир у Хомољу, код Петровца на Млави, у селу Ждрелу и да се тај манастир гради. Ја сам себи рекла да ћу да радим и да зарадим, да ћу скупити паре и да ћу отићи на ходочашће петнеаестак дана, да ћу посетити сва та света места, да ћу се помолити за све своје пацијенте и да ћу се вратити назад на посао.

То је био план. Међутим, на том путовању сам била одушевљена. Мени се свиђао ритам богослужења, стилови и начини свих могућих манастира, њихов живот изнутра, активан живот светог града Јерусалима где су људи могли да буду испуњени ноћу - објаснила је.

Ноћне литургије у Јерусалиму су јој пријале и имала је потребу да се моли за све људе које је упознала.

- Пошто сам ја ноћна птица, мени су пријале ноћне литургије у Храму Васкрсење у Јерусалиму у поноћ. То је била испуњена цела ноћ једног града. Мени се допадао тај живот града Јерусалима. Много ме је испуњавао. Ја сам имала потребу да се помолим за све људе који су долазили са мном у контакт у току једног дана. Осећала сам огромно задовољство. Толико ме је то повукло. Сваки наредни дан ме је испуњавао, да сам ја већ на половини путовања донела одлука да ћу да се замонашим - открива монахиња манастира Орешковица.

Активни живот у Београду

Осврнула се и на своје одрастање у великом граду, али није могла да осети прави дух вере који ју је испуњавао.

- Ја сам била млада, била сам дете овог града. Вероватно вас занима како сам живела у овом граду. То је дух. Осећам се исто, само сам у дубини саме себе осетила да ме у суштини више испуњава богослужење кроз активан црквени живот који ја нисам могла толико да доживим и осетим у овом граду. Док сам живела у Београду, живела сам активно - каже Мати Екатерина Комненић и додаје:

- Изузетно сам волела да идем на литургију у Николајевску цкрву у Земуну, онда да претрчим цео кеј, од цркве до Бранковог моста и назад. Онда сам одлазила на посао, после тога сам ишла на Ташмајдан да пливам. Ту је већ било 10 сати увече, излазила сам са друштвом, али опет нисам била испуњена изнутра зато што сам била енергетски капацитет, требало ми је више.

BloombergAdria.com

Права прекретница је била посета Јерусалиму, а у манастир ју је позвао отац Душан.

- Е, кад сам видела живот у Јерусалиму, да ту има квалитетних ноћних манастира, где може да се моли целу ноћ, мене је то повукло јер смо ми после, кад је мене отац Душан позвао у манастир, кренули тако да живимо. Ја сам имала 23 године. Да сам имала могућности да раније спознам свој живот, отишла бих као дете - каже Мати Екатерина Комненић.

Где је манастир?

Манастир Орешковица налази се у браничевској епархији (петровачко-млавском) крају у Хомољским планинама поред речице Орешковице, окружен планинским врховима Сумровцем и Вуканом.