Извор:Фото: П. Милошевић

Познато које линије тролејбуса ће бити укинуте

Извор: Нпортал

26.12.2024.

11:49

Одлука о укидању тролејбуса подразумева да ће шест или седам линија бити замењено електробусевима приватног оператера.

Одлука о укидању тролејбуса у Београду која је јуче усвојена на седници Скупштине града, подразумева да ће шест или седам линија бити замењено електробусевима приватног оператера.

Постојеће тролејбуске линије су:

  • 19 (Славија - Коњарник),
  • 22 (Славија - Крушевачка),
  • 28 (Студентски трг - Звездара),
  • 29 (Студентски трг - Медаковић),
  • 40 (Звездара - Бањица 2) и
  • 41 (Студентски трг - Бањица 2).

Међутим, постоји и линија 21А која саобраћа од Учитељског насеља до Славије, а која је привремено замењена аутобусима због недостатка тролејбуса, а која би по логици могла да буде обухваћена овим планом. Раније је постојала и линија 22Л која је повезивала Студентски трг и Славију.

BloombergAdria.com

Одборници Скупштине града Београда донели су јуче Одлуку о усвајању самоиницијативног предлога пројекта јавно-приватног партнерства за обављање комуналне делатности градског превоза путника на територији града Београда, односно замени постојећих тролејбуских линија линијама електричних аутобуса.

У образложењу Одлуке, пренео је јуче Танјуг, наведено је да тролејбуски превоз у Београду има богату историју, али да се тренутно суочава са великим проблемима који се огледају у застарелој инфраструктури, возилима и опреми, као и ниској ефикасности.

Додаје се да су многе линије у лошем стању, са застарелим стубовима и жицама које нису обновљене годинама, што узрокује честе техничке проблеме и то успорава и омета свакодневни рад система, а возни парк је стар и неефикасан.

Све то доводи до честих прекида у саобраћају и незадовољства путника, истиче се у образложењу Одлуке. Указује се такође да је тролејбуски систем у великој мери неефикасан у поређеју са другим савременијим облицима јавног превоза.

Како се наводи, ГСП Београд располаже са 92 тролејбуса чија је просечна старост изнад 15 година, а последња набавка реализована је пре 13 година.

Замена тролејбуских линија линијама електричних аутобуса представљала би значајну промену у систему јавног превоза, која има за циљ побољшање ефикасности, смањење трошкова и прилагођавање садашњим еколошким стандардима.

(Мондо)