Danas, zahvaljujući modernoj tehnologiji, snimanje reklama je postalo jednostavnije. Ipak, reklame koje su nastajale pre 10, 15 ili 20 godina imaju posebnu draž i autentičnost, što ih čini nezaboravnim. Brojni poznati sportisti poput Roberta Prosinečkog, Vlade Divca, Dragana Stojkovića Piksija i Siniše Mihajlovića ostavili su trag svojim reklamama koje su se pretvorile u deo pop kulture. 

Foto: Profimedia

 

 

Međutim, reklame koje su dostupne na internetu i dalje izazivaju osmeh. Jedna od njih je reklama za pivo u kojoj učestvuju Vlade Divac i Dražen Dalipagić. NJihova opuštena interakcija i nezaboravna rečenica "Mali, idi po pivo" simbolizuju duh tog perioda i humor koji je publika odmah zavolela.

Reklama za pivo u kojoj se pojavljuju legendarni košarkaši Dražen Dalipagić i Vlade Divac nosi poseban šarm zbog nostalgičnog duha i duhovite interakcije između dvojice sportskih velikana. U reklami, Dalipagić i Divac se takmiče u tome ko će ubaciti kikiriki u praznu limenku piva. Kada Divac izgubi, Dalipagić mu sa osmehom kaže: "Mali, idi po pivo."

 

Foto: ATA images/Antonio Ahel

 

 

Ova reklama nije samo zabavan trenutak, već i omaž jednoj od najčuvenijih utakmica u istoriji jugoslovenske košarke – polufinalu Svetskog prvenstva 1986. godine u Španiji, kada su Jugoslavija i Sovjetski Savez odigrali nezaboravnu i emotivno nabojem ispunjenu utakmicu.

Drama u polufinalu 1986. godine

Tokom te utakmice, Jugoslavija je imala veliku šansu da izbori plasman u finale, ali su dve greške mladog Vlade Divca, tada 18-godišnjaka, bile ključne u preokretu Sovjeta. Nakon tih grešaka, Sovjetski Savez je uspeo da se vrati u igru i na kraju pobedi u produžecima. Poraz je bio težak udarac za tim Jugoslavije, ali posebno za mladog Divca koji je bio emotivno slomljen posle utakmice.

Foto: Jutjub printskrin/Stefan Kojić

 

 

Tada je legendarni Dražen Dalipagić, koji je već bio iskusni košarkaš i jedan od stubova ekipe, prišao utučenom Divcu i pružio mu reči utehe koje su ostale upamćene: "Mali, nema veze... sledeći put su tvoji." Ove reči nisu bile samo izraz podrške, već i simbol mudrosti i razumevanja koje dolazi s iskustvom.

Povezivanje prošlosti i sadašnjosti kroz reklamu

Reklama na duhovit način podseća na taj trenutak iz prošlosti, istovremeno slaveći duh zajedništva i sportski rivalitet. Dok u reklami Dalipagić šaljivo upućuje Divca da "ide po pivo", u stvarnosti je taj odnos bio zasnovan na međusobnom poštovanju i podršci. Upravo zato ova reklama nosi poseban značaj – ona je most između sportske prošlosti koja budi emocije i svakodnevnih situacija koje donose osmeh.

Foto: Jutjub printskrin/Stefan Kojić

 

 

Nasleđe utakmice i generacije

Iako Jugoslavija nije uspela da pobedi u tom polufinalu, poraz je bio lekcija koja je oblikovala generaciju igrača poput Vlade Divca. Samo nekoliko godina kasnije, Divac je postao jedan od najboljih centara na svetu, ostavivši dubok trag u NBA ligi. Reči koje mu je Dalipagić tada uputio pokazale su se kao proročanske – Divac je kasnije nizao uspehe i ostao simbol upornosti i vere u sopstvene mogućnosti.

(Still)

BONUS VIDEO: