Govoreći na panelu SamitLA, sa svojim bratom Markom Bezosom, rekao je da je snalažljivostveština koju je naučio kao dete i ona koju su on i njegova supruga usadili svojoj deci uzrasta od 12 do 17 godina.
Obrazloženje njegove supruge, kaže Bezos u šali, jeste da bi ona "više volela da ima dete sa devet prstiju nego beskorisno dete", za šta on veruje da je "fantastičan stav o životu".
Foto: Profimedia
Milijarder objašnjava da mu je učenje da bude snalažljiv u mladosti izuzetno pomoglo u poslu, posebno u Amazonu gde se iznova suočavao sa neuspesima i bio primoran da rizikuje.
Evo nekoliko ključnih principa i pristupa koji se mogu izdvojiti iz njegovog javnog nastupa i filozofije:
Pročitajte još
1. Podsticanje radoznalosti i eksperimentisanja
Bezos je više puta govorio da smatra radoznalost ključem uspeha. NJegova majka, DŽeki, istakla je u intervjuu da je DŽef kao dete bio znatiželjan, sklon eksperimentima i da su ga roditelji u tome podržavali. On to isto načelo primenjuje na svoju decu: podstiče ih da postavljaju pitanja, istražuju i uče kroz igru i iskustvo, ne samo kroz formalno obrazovanje.
- Ako želiš da tvoja deca budu pametna, čitaj im bajke. Ako želiš da budu još pametnija, čitaj im još više bajki - rekao je Bezos, parafrazirajući Ajnštajna.
2. Ograničena upotreba tehnologije
Iako je tvorac najveće tehnološke kompanije, Bezos je kao i mnogi drugi tehnološki lideri (poput Stiva DŽobsa) ograničavao vreme koje njegova deca provode ispred ekrana. Porodične večere su bile bez telefona, a akcenat se stavljao na razgovor i interakciju.
Foto: Profimedia
3. Radna etika i odgovornost
Bezos veruje u vrednost napornog rada. NJegova deca su, prema izjavama, imala kućne obaveze i nisu rasla u luksuzu uprkos ogromnom bogatstvu porodice. Ideja je da se nauče odgovornosti i samostalnosti, a ne da odrastaju kao "deca milijardera".
4. Obrazovanje po meri deteta
Bezos je veliki zagovornik alternativnog obrazovanja. On je 2018. osnovao Bezos Academy - lanac besplatnih vrtića zasnovanih na Montesori metodu, koju je i sam pohađao kao dete. Veruje da je samoinicijativa i sloboda učenja bolja priprema za život od rigidnog školskog sistema.
5. Učenje iz neuspeha
On često ističe da je neuspeh važan deo uspeha. U tom smislu, ne pokušava da zaštiti decu od grešaka, već ih uči kako da razumeju posledice, uče iz promašaja i nastave dalje.
(Ona.rs)