No stvarnost je puno teža nego što većina ljudi misli, kaže stručnjak za krstarenja Geri Bembridž. - Taj san ima i svoju tamnu stranu, izazove nalik noćnoj mori i neočekivane probleme.
Ti izazovi dolaze u više oblika, objašnjava u svom podkastu "Tips for Travellers", ali jednostavna činjenica je da brodske kompanije aktivno obeshrabruju putnike da ostaju na brodu mesecima ili čak godinama.
- Zapravo ne žele da ljudi žive na brodovima jer oni za to nisu dizajnirani - rekao je.
Šest razloga zašto ne možete živeti na brodu
Bembridž je izdvojio šest razloga zašto je život otežan na brodu.
Dosada
Prvi – i za mnoge najtrajniji – problem je koliko život na brodu može da postane dosadan. Jelovnici i zabavni sadržaji na brodovima osmišljeni su za putnike koji ostaju najviše dve nedelje. Ako ostanete duže od toga, svakodnevica brzo postaje depresivno ponavljajuća. Gary dodaje da dugoročni putnici često postaju jako društveno izolovani.
Pročitajte još
Foto: Profimedia
- Kad idemo na krstarenje, uživamo da budemo okruženi ljudima. To je izrazito društvena atmosfera i upoznajemo nove prijatelje - rekao je. - No kada živite na brodu, a ljudi stalno dolaze i odlaze svakih nedelju ili dve, teško je izgraditi dublja prijateljstva i odnose. LJudi koji žive na brodovima takođe su daleko od svojih prijatelja i porodice i propuštaju porodične događaje i brojne važne trenutke.
Izolacija
Mi smo društvena bića i želimo da ostanemo u kontaktu sa porodicom i prijateljima. No, pozivi i imejlovi s broda mogu da budu vrlo skupi, kaže Bembridž, jer dodatni vaj-faj paketi dramatično povećavaju troškove života na moru. Kaže da u mnogi koji žive "brodskim životom" često bili izvan mreže i propuštali važne porodične trenutke.
Čak i jednostavne stvari poput praćenja omiljenog fudbalskog kluba ili sapunice gotovo su nemoguće bez trošenja značajnog iznosa novca na velike internet pakete.
Zdravlje
Veliki kruzeri imaju osnovne medicinske usluge na brodu, ali one su namenjene za manje zdravstvene probleme. - Važno je uzeti u obzir da ćete, ako živite na kruzeru i dogodi vam se ozbiljna povreda ili bolest, biti iskrcani u najbližoj luci - gde god na svetu se nalazili - objasnio je.
Bembridž naglašava da brodovi nisu pogodni za trajno stanovanje. - Nisu prilagođeni za stalni boravak i brodari zapravo ne žele da ljudi stalno žive na brodu jer za to nisu dizajnirani. To nisu domovi za penzionere i nemaju potrebnu medicinsko staranje i podršku - dodao je. Posebno ističe da brodovi nemaju zubare - čak i za običan napukli zub čeka se dolazak u sledeću luku.
Novac
Uz brige o zdravlju, Geri kaže kako osiguranje može da bude veliki problem za one koji planiraju ostatak života da provedu na brodu.
- Prema mom iskustvu - kaže Geri - većina osiguravača pokriva putovanja do otprilike 60 dana – neki do 90 dana. I premije su visoke.
Kako bi zaobišli ovaj problem, mnogi dugoročni putnici povremeno napuštaju brod i borave kod rodbine ili u iznajmljenom smeštaju.
Stres
Jedan od načina da se ublaže problemi sa osiguranjem i društvenom izolacijom jeste redovito menjanje kruzera. No, pronalaženje sledećeg krstarenja može da bude teško ako imate ograničen pristup internetu. Čak i tako, najpovoljnije cene često znače boravak u malim unutrašnjim kabinama bez balkona. A stalna promena brodova brzo može da postane iscrpljujuća, kaže Bembridž.
- Svi koji stalno žive na brodovima neprestano skaču s broda na brod kako bi ulovili najbolje cene - rekao je. - Stalno se pakujete i raspakujete, a morate da putujete s malo odeće i stvari - jer ima malo prostora i jer je nezgodno stalno nositi puno stvari.
Pranje veša
Možda zvuči kao sitnica, ali održavanje čistoće može da bude izazov kada živite na kruzeru. Slanje veša u brodsku praonicu može da bude skupo, pa mnogi koji su odabrali život na moru skupljaju prljavu odeću dok ne pronađu vešernicu u jednoj od luka u koju brod pristaje. Postoje jedan ili dva broda koji su posebno prilagođeni za rešavanje svih ovih problema - poput mega jahte "The World" koja je u privatnom vlasništvu, ali ima tek 165 stanova. I to je izuzetak, a ne pravilo, piše Ekspres.