Mada se ovakav scenario mnogima čini neverovatnim, dešava se češće nego što biste to pomislili. U Velikoj Britaniji, primera radi, ova greška se dešava po statistici svakih deset minuta (po podacima Kraljevskog automobilskog kluba). Šta raditi ako do ovoga dođe?
Da biste minimizovali potencijalnu štetu po motor, važno je da ga ne startujete. Ako ste primetili grešku pre startovanja motora, onda imate sreće. Naravno, dan vam je svakako upropašćen, ali će pogonski agregat i gorivni sistem biti u redu.
Prva stvar koju treba da uradite je da obavestite osoblje na benzinskoj stanici o napravljenoj grešci. Oni će pomoći da se vozilo skloni u stranu. Ako ste recimo pretplatnik AMSS-a, eto prilike da iskoristite „besplatan prevoz“.
U svakom slučaju, rezervoar goriva mora biti u potpunosti ispražnjen, a to je posao koji ne možete obaviti samostalno.
S druge strane, ako ste sipali pogrešno gorivo a to niste primetili, te ste "krenuli na put", automobil će vas veoma brzo "obavestiti" o tome ispuštajući najpre čudne zvuke, a zatim će i stati.
Pročitajte još
Obim štete na motoru i sistemu dovoda i ubrizgavanja goriva zavisi od tipa vozila i goriva koje inače koristi.
Sipanje dizela u benzinski automobil nije tako strašno kao obrnut slučaj, jer on mora biti sabijen pre paljenja. Ukoliko i uspe da krene, "benzinac" će se u ovom slučaju vrlo brzo zaustaviti, posebno ako je pre sipanja u rezervoaru bilo veoma malo goriva.
U slučaju da ste sipali benzin u dizelaš i startovali motor, velike su šanse da će kompleksna pumpa visokog pritiska prva otkazati, a zatim i brizgaljke.
Dizel, pored toga što je gorivo, ponaša se kao lubrikant, obezbeđujući uglađen prolazak kroz dovod, pumpu i brizgaljke, dok „razređivački“ atributi benzina u potpunosti eliminišu ovu karakteristiku, spiraju fini film koji je proizvela nafta i dovode do štete.
Glavni problem je što su navedene komponente veoma skupe u poređenju s onim koje koriste benzinski motori, a čitav sistem mora da se rastavi i temeljno ispita.
Kako da izbegnete ovako ozbiljnu grešku? Očigledan odgovor je da treba obraćati pažnju i uvek dva puta proveriti koje gorivo sipate u rezervoar pre nego što "povučete obarač".
Dakle, uvek dva puta proverite koje gorivo sipate ili prepustite posao osoblju stanice, posebno ukoliko posedujete automobil pogonjen dizel motorom.
(Vrele gume)
BONUS VIDEO:
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".
Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".