Zrinka Pavlić u svom tekstu kaže da je i na festivalu „Pesma za Evroviziju“ bilo apsurdno smešnih trenutaka, tragično loših pesama i kiča, ali da se vidi da u Srbiji vole „Evroviziju“, da shvataju šta je i kakva je, i da joj se baš kao takvoj istinski raduju.

- I zbog toma im je šou bolji nego naš - tvrdi kritičarka.

- Jeste da susedi imaju relativno recentno iskustvo s organizacijom 'velikog' 'Evrosonga', ali isto je tako činjenica da smo i 'mi' i 'oni' skloni sličnoj estetici (da ne kažem 'estetici'), da i jedni i drugi preozbiljno shvatamo 'Evrosong‘ pa se dobrim rezultatima previše dičimo, a zbog loših se smešno ljutimo, a da ni jednima ni drugima lokalni izbor za predstavnika baš ne predstavlja najbolje iz domaće muzičke produkcije. U čemu je onda fora?

Pavlić zaključuje da „Pesma za Evroviziju“ ne pati od „umišljene veličine“, kao hrvatska „Dora“. Za početak, hvali tačku u kojoj su voditelji i pevački i plesački izveli jedu od pesam britanske pobednice na „Pesmi Evrovizije" Making Your Mind Up Buks Fiza, kao i to da smo imali priloge o istorijatu „Evrosonga“, pa i revijalni deo posvećen „Bitlsima“, s obzirom na to da oni potiču iz Liverpula u kome se održava ovogodišnje takmičenje.

- Drugim rečima, susedi su šou osmislili u okviru onoga kuda idu i zbog čega se takmičenje održava, ne insistirajući da svetu (a zapravo zgroženoj domaćoj publici) pokažu 'kako se to radi' i 'pogledajte kakvi smo mi genijalci'. Mnogo normalnije, pametnije i zanimljivije. Eh, da. Bio je i prilog o scenama evrovizijskih takmičenja, u kojem su se malo i pohvalili svojom scenom u Beogradu 2008., ali je i to bilo u okviru naklonosti 'Evrosongu', što je ipak lepše od bezveznog urlanja o tome kako smo 'u prekrasnoj dvorani' samo zato da publika počne da urla na tribinama.

Voditelji, po mišljenju kritičarke su imali boljih i lošijih momenata, ali se nisu bavili sami sobom, nego šouom i takmičarima.

Što se pak pesama tiče, Pavlić smatra da je „Pesma za Evoviziju“ inkluzivnija, otvorenija, spremnija da prihvati ono što „Evrosong“ danas jesete, spremnija je i na prihvatanje „drugih i drugačijih“.

- Teško je zamisliti da bi na 'Dori' u finale bio pripušten momak kao Jovan Živadinović DŽipsi, čijeg su momka čak u bekstejdžu mediji naveliko intervjuirali i zapitkivali za podršku. Dežurni autoriteti za muškost verovatno bi imali komentare i na pobednika Luka Bleka, njegov nežno-darkerski imidž i izvedbu visokim glasom, a sigurno bi bilo i reakcija na mejkap influencera Filarija. Policija za ukus, urbanost i očuvanje 'građanskog' verovatno bi na 'Dori' negodovala i na jednog od favorita – Princa od Vranja i njegovu bliskoistočno inspiriranu 'Cvet s istoka', ali bi zato sigurno zapljeskali Nađi, koja se zvukom svoje pjesme 'Prvi ožiljak na duši' totalno isfurala na Tejlor Svift, baš kao i 'naša' Mia Dimšić. Duo Grand, na primer, izveo je manevar kombinacije popa i opere, slično kao i 'naš' Žak Hudek pre nekoliko godina, ali se oni, za razliku od Žaka, nisu shvatali smrtno ozbiljno pa su sa svojom presmešnom pesmom i nastupom ispali totalne legende.

Za pobedničku pesmu "Samo mi se spava" Luk Bleka, Zrinka Pavlić smatra da je zanimljiva, sa svojom pričom, vizuelnim i muzičkim identitetom, mada možda nije bolja od riječkog „Leta 3“, mada misli da je muzički modernija.

- Ali 'Pesma za Euroviziju' definitivno je bila bolja od 'Dore'. Ako ništa drugo – a ima i podosta drugog, uključujući i scenu, koja ovde nije bila opasnost od epileptičkog napada – u finalu šoua videlo se da su ga radili ljudi koji vole 'Evrosong‘ za ljude koji vole 'Evrosong'. A već je samo to dovoljno da nas susedi prešišaju - zaključuje TV kritičarka.

BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".