Dok Nemačka izvozi najviše polovnih automobila na kontinentu, specifična situacija varira u različitim delovima Evrope.

Istraživanje kompanije za automobilske podatke "Kar Vertikal" otkrilo je da se svaki četvrti korišćeni automobil u Srbiji uvozi iz Italije.

Kako su saopštili iz ove kompanije, čak 28% polovnih automobila u Srbiji dolazi iz Italije, koja ima najveći udeo na tržištu, a slede Nemačka (16,7%), Francuska (15,8%), Češka (10,7%) i Belgija (6,5%).

Podsetimo, pre dve godine je situacija bil drugačija i tada je najviše polovnjaka u Srbiju stizalo iz Francuske (26,9%), a potom iz Nemačke (25,5%), dok je Italija bila na trećam mestu (10,4%). Sledile su Rumunija (9%) i Belgija (7,4%).

Briga o mezimcu

Ovi podaci su, kako ističu, dobijeni analizom više od milion izveštaja o istoriji automobila, ali napominju da možda ne pokazuje stvarnu statistiku registracije u Srbiji.

- Kupci polovnih automobila traže automobile iz Italije ili Nemačke jer veruju da vozači u zapadnoj Evropi brinu o svojim automobilima bolje nego bilo ko drugi. LJudi misle da vozači u ovim zemljama pre svega ne propuštaju redovne servise, obavljaju kvalitetne popravke i kupuju bolje opremljene automobile - navedeno je u saopštenju "Kar Vertikal".

Navode da na stanje vozila i uobičajene probleme u velikoj meri utiče region iz kojeg automobil dolazi. Pa tako vozila iz nordijskih zemalja poput Švedske obično imaju više korozije zbog snega, soli i niskih temperatura.

U međuvremenu, automobili iz Italije možda nemaju koroziju, ali boja mnogih polovnih vozila iz Italije može biti izbledela zbog intenzivne sunčeve svetlosti. Generalno, ekstremne promene temperature nikada nisu dobre za automobil.

Zemlje poput Nemačke, Belgije ili Francuske imaju blagu klimu i dobre puteve, smanjujući rizik od korozije, izbledele boje i problema sa suspenzijom.

Transparetna istorija

Takođe, kada se automobili kreću iz jedne zemlje u drugu, teško je pratiti njihovu istoriju, navode iz "Kar Vertikal".

Većina zemalja ne razmenjuje podatke o vozilima, što znači da automobil može da pretrpi ozbiljna oštećenja u Nemačkoj ili Italiji i da se ponovo rodi u Srbiji.

Prema Indeksu tržišne transparentnosti, 31,5% svih automobila pregledanih na "Kar Vertikalu" u Srbiji bilo je oštećeno u prošlosti, a 11,7% ima vraćenu kilometražu.

(Kurir)

BONUS VIDEO: