Prema nemačkoj Saveznoj upravi za prevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva miliona nemačkih polovnih automobila ponovno registruje u drugim zemljama. U nekim zemljama, udeo uvezenih polovnih automobila iz Nemačke prelazi 50 odsto.

Međutim, na nemačkom tržištu polovnih automobila postoji čudan paradoks: neka vozila uopšte nisu vožena na nemačkim putevima.

Najpopularniji oglašivači u Nemačkoj imaju milione vozila, tako da je asortiman za prodaju veći nego bilo gde drugde na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima mogu biti iz drugih zemalja. Podaci firme za istoriju vozila, sugerišu da 4,3 odsto automobila za prodaju u Nemačkoj možda nikada nije videlo ulice Berlina, Minhena ili Hamburga, jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su automobili prvi put registrovani pre uvoza u Nemačku su Italija (16,6%), Francuska (12,7%), SAD (10,6%), Belgija (9,1%) i Rumunija (5,1%).

Foto: V.N.

 

Umesto da dobiju automobil iz Nemačke, kupci rizikuju da kupe vozilo koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavac skriva zemlju porekla automobila, vozilo možda nije u najboljem stanju. Nekvalitetne popravke, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju da sakriju prošlost vozila i prodaju ga negde drugo. Budući da države često ne razmenjuju podatke o istoriji automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.

- 4,3 odsto automobila s podacima u Nemačkoj imalo je neke podatke zabeležene u stranim zemljama. Primetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Nemačkoj, ali mnogi od njih nikada nisu korišćeni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan nemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije - objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile u CarVertical-u.

Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utiče na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila. Zbog toga neki prodavci pokušavaju da prodaju svoja vozila oglašavajući ih u Nemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako neko ne može da proda svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može to da pokuša negde drugo. Nemačka ima dugu istoriju privlačenja kupaca automobila iz istočne Evrope, koja datira iz vremena kada je zemlje okupirao Sovjetski Savez. U to vreme su u Rusiji proizvedena samo vozila lošeg kvaliteta, kojima je nedostajao kvalitet, udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su želeli uvezene automobile, a Nemačka je bila prvo mesto gde su ih tražili.

Popularan je mit da vozači u Nemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile i istovremeno strogo slede preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi klišei mogu navesti ljude da kupuju bez pregleda porekla vozila ili savetovanja s kvalifikovanim mehaničarem.

BONUS VIDEO: