Porast dnevnih temperatura i otapanje snega može doneti učestalu pojavu odrona na putevima kroz useke i klisure.
Prema informacijama Uprave granične policije Srbije, na putničkim terminalima naših graničnih prelaza nema zadržavanja.
Teretna vozila na Batrovcima, na izlazu iz zemlje, zadržavaju se osam sati, na Horgošu četiri, na graničnom prelazu Šid tri, na Kelebiji i Bezdanu dva, a na Gradini sat vremena.
Prema poslednjim informacijama dobijenim od JP Putevi Srbije, na naplatnim stanicama nema zadržavanja vozila.
Zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila. Međutim, neki vozači zbog lenjosti, ili uštede, i leti voze automobile sa zimskim gumama, što je velika greška.
Pročitajte još
Šare koje se nalaze na zimskim gumama moraju biti najmanje pet milimetara dubine. Takođe, gume moraju imati veliki broj blokova gazećeg sloja i sitnih lamela da bi dobile elastičnost na temperaturama nižim od nule. Na toplom vremenu to je kontraproduktivno jer kako se guma okreće, blokovi su pritisnuti na podlogu i gume se više zagrevaju i brže uništavaju.
Ukoliko se nastavi upotreba zimskih guma tokom leta, može se ugroziti i bezbednost jer te gume u svom sastavu imaju veću količinu silikona, pa se na usijanom putu opuštaju, stvaraju veći otpor, veću buku i povećavaju potrošnju goriva. Neretko dolazi do njihovog deformisanja usled čega može doći do incidenta.
Zimske gume se najlakše zamenjuju letnjim (ali i obrnuto), ukoliko imate i dva seta felni - za zimu i za leto, jer kada su gume montirane na felne, zamena je brža i jednostavnija.
Letnje gume, za razliku od zimskih, imaju šaru dubine 1,6 mm, a dizajnirane se tako da podnose visoke temperature i tvrđe su od zimskih.
Vulkanizeri preporučuju da se letnje gume pune azotom jer je on gušći od vazduha. To znači da će se one ređe naduvavati i manje zagrevati kada temperatura pređe 30 stepeni Celzijusa, što je veoma važno budući da se na taj način produžava njihov vek.