U hladnijim mesecima, kada se na potevima koristi so za odleđivanje, rizik od korozije dodatno se povećava.

Korozija je prirodni proces razgradnje materijala, najčešće metala, koji nastaje usled hemijskih reakcija sa okolinom. Na automobilima, korozija najčešće zahvata delove kao što su, primera radi, karoserija i elementi motora.

Automehaničar Zdenkom otkrio je u razgovoru za portal Net.hr kako zaštititi automobil od korozije.

Foto: Profimedia

 

Tokom vremena, izloženost vlazi, soli i zagađivačima može da podstakne stvaranje rđe, koja postupno slabi strukturu vozila. Posebno su rizična područja automobila koja su često izložena udarcima kamenčića ili drugim mehaničkim oštećenjima jer oštećenja boje i zaštitnih slojeva omogućavaju brži prodor korozivnih materija.

Većina proizvođača automobila koristi posebne zaštitne premaze i tretmane kako bi smanjili rizik od korozije, no ni to nije uvek dovoljno. Korozija se može pojaviti već posle nekoliko godina upotrebe, posebno kod vozila koja se koriste u teškim uslovima. Redovno pranje i održavanje automobila, posebno posle vožnje po zasoljenim potevima, može značajno da produži vek trajanja.

Foto: Profimedia

 

Kako zaštititi automobil od korozije?

Uprkos naporima, mnogi vlasnici automobila ne primećuju prve znakove korozije, što može da dovede do skupih popravki. Nažalost, procenjuje se da će gotovo 60 posto automobila starijih od deset godina razviti neku vrstu korozije. Stoga je važno biti svestan ovog problema i preduzeti preventivne mere.

Automehaničar Zdenko je savetovao vozače šta je važno učiniti kako bi se njihov limeni ljubimac zaštitio od korozije: "Automobil se može zaštiti samo pranjem. Ne sme se dopustiti da so nagriza lim. Kada bi se svaki put posle svake vožnje oprao auto i parkirao se u toplu garažu da se osuši, auto nikad ne bi istrunuo, ali to niko ne radi, svi voze."

"Onda se skuplja vlaga, posebno blato i so i onda to grize lim. Zaštita se stavlja dole od poda. Znači auto se mora oprati od dole, osušiti dobro i onda ga poprskati sredstvom", objasnio je mehaničar.

BONUS VIDEO: