Odluka o ukidanju trolejbusa u Beogradu koja je juče usvojena na sednici Skupštine grada, podrazumeva da će šest ili sedam linija biti zamenjeno elektrobusevima privatnog operatera.

Postojeće trolejbuske linije su:

  • 19 (Slavija - Konjarnik),
  • 22 (Slavija - Kruševačka),
  • 28 (Studentski trg - Zvezdara),
  • 29 (Studentski trg - Medaković),
  • 40 (Zvezdara - Banjica 2) i
  • 41 (Studentski trg - Banjica 2).

Međutim, postoji i linija 21A koja saobraća od Učiteljskog naselja do Slavije, a koja je privremeno zamenjena autobusima zbog nedostatka trolejbusa, a koja bi po logici mogla da bude obuhvaćena ovim planom. Ranije je postojala i linija 22L koja je povezivala Studentski trg i Slaviju.

Foto: M. Anđela

 

 

Odbornici Skupštine grada Beograda doneli su juče Odluku o usvajanju samoinicijativnog predloga projekta javno-privatnog partnerstva za obavljanje komunalne delatnosti gradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda, odnosno zameni postojećih trolejbuskih linija linijama električnih autobusa.

U obrazloženju Odluke, preneo je juče Tanjug, navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali da se trenutno suočava sa velikim problemima koji se ogledaju u zastareloj infrastrukturi, vozilima i opremi, kao i niskoj efikasnosti.

Dodaje se da su mnoge linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu obnovljene godinama, što uzrokuje česte tehničke probleme i to usporava i ometa svakodnevni rad sistema, a vozni park je star i neefikasan.

Sve to dovodi do čestih prekida u saobraćaju i nezadovoljstva putnika, ističe se u obrazloženju Odluke. Ukazuje se takođe da je trolejbuski sistem u velikoj meri neefikasan u poređeju sa drugim savremenijim oblicima javnog prevoza.

Kako se navodi, GSP Beograd raspolaže sa 92 trolejbusa čija je prosečna starost iznad 15 godina, a poslednja nabavka realizovana je pre 13 godina.

Zamena trolejbuskih linija linijama električnih autobusa predstavljala bi značajnu promenu u sistemu javnog prevoza, koja ima za cilj poboljšanje efikasnosti, smanjenje troškova i prilagođavanje sadašnjim ekološkim standardima.

(Mondo)

BONUS VIDEO: