Izlozi prodavnica su okićeni napisima o popustima, mameći kupce da obnove garderober. Prodavci akcijama i popustima pokušavaju da primame kupce, ali oni, prema rečima stručnjaka, moraju da budi svesni potencijalnih zamki i prevara koje vrebaju.

- Najčešće su marketing trikovi prisutni kada su ovi praznici u pitanju. Ono što je glavna zamena teze i najveći marketinški trik, jeste da vam sugerišu da nešto možete da uštedite kupovinom, to je nemoguće - terminološki je i netačno, zato što ne može se uštedeti potrošnjom, može se samo manje potrošiti - rekao je za Kurir Dušan Uzelac, finansijski savetnik. 

Kako iz nacionalne organizacije potrošača objašnjavaju, sezonska sniženja se organizuju dva puta godišnje, a postoji velika razlika između rasprodaja, akcija i sniženja.

- Velika razlika je kada je u pitanju akcija, ona može maksimalno da traje u kontinuitetu 30 dana. Ili da se tih 30 dana srazmerno podeli na godišnjem nivou, na primer u koliko to može biti vikend sniženje, vikend akcija. Dok se za taj recimo period može koristiti i sam naziv sniženje, ne mora da bude striktno da kažemo da je to akcija.

Postoji još po zakonu o trgovini i termin rasprodaja, a to znači kada se neko privredno lice gasi, ili kad dolazi do zamene adresa, pa kažemo prebacuje se na drugu adresu - istakao je Marko Dragić, iz Nacionalne organizacije potrošača. 

Foto: Shutterstock

 

Trgovac je dužan da istakne jasnu ponudu, odnosno da kaže o kojoj robi se radi i u kom periodu je koliko sniženje.

- To se smatra na osnovu Zakona o zaštiti potrošača prekršajem. I u takvim slučajevima je potrošač dužan da plati manju cenu od one koja se nalazi na samom rafu.

Ukoliko je ona naravno niža, ukoliko uopšteno postoji neka razlika u ceni, potrošač uvek može da prijavi to trgovcu samom i da ukaže na nepravilnosti i zahteva da mu se naplati ta niža cena. To je ono što mu daje Zakon za pravo - rekao je Dragić.

Foto: Profimedia

 

Takođe, postoji opcija i da se uputi prigovor tržišnoj inspekciji. Kako do toga ne bi došlo - pre šopinga dobro proverite cene i naoružajte se strpljenjem kako biste željene artikle našli po povoljnijim iznosima.