
Извор:Фото: Н. Карлић
ЗАШТО СЕ ПОЛОВЊАЦИ КУПУЈУ УЈУТРУ: Обратите пажњу на ауспух
13.02.2025.
11:22
ПАЉЕЊЕ хладног мотора кључно је да за "личну дијагностику" возила. Ако купујете половњак, договорите преглед ујутро и тражите да мотор није био претходно паљен. Замолите продавца да га упали, а ви станите иза издувне цеви…
Кад доносите урин на контролу, кажу вам “први млаз”. Слична је логика и код куповине коришћеног аутомобила. Исправан мотор лагано пали и потом испушта једва видљиве издувне гасове те сваки интензиван дим указује на већу неправилност у његовом раду.
Кад дођете на место продаје, затражите да се дигне хауба и потом проверите ниво моторног уља (по томе се може оценити стање одржавања мотора), али и да вам продавац одмах не приговори да проверавате да ли је мотор хладан.
Потом, додиривањем издувне гране и главе мотора проверите да ли је мотор потпуно хладан. Ако није, тада ова контрола више нема смисла, продавац није поступио по договору и одустаните од даљих преговора. Ако је мотор потпуно хладан, замолите продавца да га упали, а ви станите иза ауспуха.

BloombergAdria.com
Ако аутомобил испушта ‘димне сигнале’ треба хитно на сервис, јер по правилу је то знак да мотор треба темељна поправка. То је знак да је мотор прешао пуно километара и да је боље одустати од куповине. Плавичасти дим последица је изгарања и уља у цилиндрима, због истрошених клипних прстенова.
Чађав дим указује на лоше сагоревање, које најчешће настаје због неподешеног или истрошеног система за убризгавање те опште дотрајалости мотора. Код дизелаша узрок је често у пумпи (Bosch) високог притиска. Ако купујете половни ауто, посебно турбодизелаш, не наседајте уверавању да је црни дим код додавања гаса ‘ситница’, која се лако решава подешавањем.
(Аутопортал)