ПАЖЊА: Ова грешка возача доводи до озбиљног оштећења аута
07.06.2023.
21:24
МОЖДА ће некима деловати чудно, али једно истраживање у Великој Британији својевремено је показало да чак 81 посто тамошњих возача није знало колико миља могу да пређу пре него што промене уље, иако је одржавање адекватне количине уља у мотору аутомобила једна од најважнијих ствари везаних за одржавање возила.
Неблаговремена замена уља доводи до ризика од озбиљног оштећења возила, а већина испитаника у истраживању тада је открила да насумично проверавају ниво уља.
Генерално правило је да би уље требало променити на сваких 5.000 километара, код старих аутомобила, или отприлике сваких шест месеци, иако је код неких модерних аутомобила тај рок може да буде и знатно и дужи.
Mноги произвођачи су прописали сервисни интервал на 30.000 км. То значи да се мали сервис, односно замена уља обавља на 30.000 километара.
Реч је о новијим колима, која користе искључиво синтетичко уље. Такође, говоримо о аутомобилима који су прешли “мање” километраже. Неки произвођачи аутомобила и уља, као и сервисери, саветују да се скрати интервал замене када ауто пређе нпр. 200.000 км.
Различити типови мотора користе различита уља, и време између промена уља обично је специфичан за сваки аутомобил. Возачима се саветује да провере упутства које добију уз свој ауто да би видели препоруке произвођача везане за промене уља.
Процедура промене уља почиње тако што се мотор укључи на неколико минута да би се уље избистрило и лакше истекло. Након тога, ауто се поново искључи, а старо уље се избацује отварањем чепа који се налази на дну мотора. Потом се чисти или мења филтер доњи чеп се враћа на место, и сипа се ново уље кроз отвор на горњој страни мотора.
После промене уља треба проверити ниво уља и обавити кратак тест возила пре почетка дужег путовања.
Истраживање је такође показало да су Британци игнорисали упозоравајућа светла на командној табли, а један од десет испитаника признао је да тренутно вози кола иако је лампица упаљена. Возачи су обично игнорисали лампицу да би одложили одлазак код механичара, док је чак 26 посто њих знало шта различите лампице упозорења заправо значе.
- Када учите да возите, учите основе одржавања аутомобила, од тога како да проверите ниво уља до тога шта значе упозоравајући сигнали на командној табли. Чути да толико возача није забринуто уколико се ови сигнали укључе, чак и ако знају шта значе, јесте шокантно сазнање - рекао је Мет Луис, представник сајта Фиxтер.цо.ук, који је спровео истраживање, пренео је британски Сан.
- Ако се било која упозоравајућа лампица укључи, треба да одете код механичара што је пре могуће. Значење овог сигнала не може бити ништа добро, поготово ако је реч о црвеном светлу - додао је Луис.
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".