МЕХАНИЧАР ОТКРИВА: Како заштитит ауто од корозије
22.10.2024.
12:08
ВАЖНО је пазити на корозију на аутомобилу јер може значајно да ослаби структуру возила, смањи његову сигурност и вредност те довести до потребе за скупим поправкама.
У хладнијим месецима, када се на потевима користи со за одлеђивање, ризик од корозије додатно се повећава.
Корозија је природни процес разградње материјала, најчешће метала, који настаје услед хемијских реакција са околином. На аутомобилима, корозија најчешће захвата делове као што су, примера ради, каросерија и елементи мотора.
Аутомеханичар Зденком открио је у разговору за портал Нет.хр како заштитити аутомобил од корозије.
Током времена, изложеност влази, соли и загађивачима може да подстакне стварање рђе, која поступно слаби структуру возила. Посебно су ризична подручја аутомобила која су често изложена ударцима каменчића или другим механичким оштећењима јер оштећења боје и заштитних слојева омогућавају бржи продор корозивних материја.
Већина произвођача аутомобила користи посебне заштитне премазе и третмане како би смањили ризик од корозије, но ни то није увек довољно. Корозија се може појавити већ после неколико година употребе, посебно код возила која се користе у тешким условима. Редовно прање и одржавање аутомобила, посебно после вожње по засољеним потевима, може значајно да продужи век трајања.
Како заштитити аутомобил од корозије?
Упркос напорима, многи власници аутомобила не примећују прве знакове корозије, што може да доведе до скупих поправки. Нажалост, процењује се да ће готово 60 посто аутомобила старијих од десет година развити неку врсту корозије. Стога је важно бити свестан овог проблема и предузети превентивне мере.
Аутомеханичар Зденко је саветовао возаче шта је важно учинити како би се њихов лимени љубимац заштитио од корозије: "Аутомобил се може заштити само прањем. Не сме се допустити да со нагриза лим. Када би се сваки пут после сваке вожње опрао ауто и паркирао се у топлу гаражу да се осуши, ауто никад не би иструнуо, али то нико не ради, сви возе."
"Онда се скупља влага, посебно блато и со и онда то гризе лим. Заштита се ставља доле од пода. Значи ауто се мора опрати од доле, осушити добро и онда га попрскати средством", објаснио је механичар.