Београдски биоскопи су 2. јануара ове године премијерно приказали дуго очекивани филм "Носферату" у режији Роберта Егерса. Егерс, који је већ стекао репутацију јединственог филмског аутора захваљујући остварењима попут "Тхе Wитцх", "Тхе Лигхтхоусе" и "Тхе Нортхман", овом реимагинацијом чувене хорор приче додатно потврђује свој статус једног од најталентованијих савремених редитеља.
Филм "Носферату" који се већ приказује у америчким биоскопима, добио је изузетне критике, а у фебруару наредне године Егерс ће у Линколн Центру у Њујорку представити серију филмова под називом "Цоњуринг Носферату", који су послужили као инспирација за његов најновији пројекат. Међу њима ће се наћи и легендарни домаћи филм "Лептирица", дело Ђорђа Кадијевића из 1973. године.
ФОТО: Принтскрин ЈуТјуб
Егерс је са великим поштовањем говорио о "Лептирици", осврћући се на њено аутентично приказивање српског фолклора.
Посебно га је фасцинирала идеја да се вампирова душа може преселити у мољце или лептире након његове смрти, што према српској традицији захтева додатну опрезност – јер ти лептири могу створити новог вампира. Иако тај мотив није уврстио у свој филм, Егерс истиче колико је богатство српске митологије јединствено у поређењу са западњачким приступом вампирским причама.
"Носферату" је готичка прича о опасној љубави између вампира и младе жене, чија опсесивна повезаност доноси низ ужасних последица. Главне улоге тумаче Арон Тејлор Џонсон, Бил Скарсгард, Лили Роуз Деп и Николас Холт.
Прочитајте још
О чему се ради у "Лептирици"?
Што се тиче "Лептирице", овај хорор класик заснован на приповеци Милована Глишића "После деведесет година" многи са наших простора памте као први и најстрашнији хорор који су икада гледали. Радња је смештена у село Зарожје, где вампир ноћима терорише млинаре у воденици. Главни јунак, Страхиња (Петар Божовић), прихвата изазов да преноћи у злокобној воденици како би доказао своју храброст и придобио љубав прелепе Радојке (Мирјана Николић).
ФОТО: Принтскрин ЈуТјуб
Кадијевићев филм се издваја по својој злокобној атмосфери и неочекиваном преокрету који уноси нову димензију у Глишићеву причу. Радојка, која је у оригиналној приповеци представљена као љубавни интерес, у филму постаје кључни елемент злослутног расплета, чиме се "Лептирица" истиче као један од најважнијих хорора домаће кинематографије.
Мондо