Из Агенције апелују на очекиване ударне рупе у овом периоду године, које могу утицати на настанак и последице саобраћајних незгода, и упозоравају на то да су пешаци посебно угрожена категорија учесника у саобраћају.
- У прве три недеље ове године на путевима Републике Србије догодило се 1568 саобраћајних незгода, у којима је повређено 740 лица и погинуло 25 лица, што је за шест лица мање него у истом периоду прошле године - рекао је Коковић.
Како је прецизирао, и ове године у просеку сваког дана изгубимо једно до два лица.
- Иако статистика показује побољшање у односу на јануар 2024. године, свакако је овакав тренд забрињавајући, посебно узимајући у обзир апеле надлежних органа који имају утицај на безбедност саобраћаја - истиче он.
Према његовим речима, колико саобраћај утиче на здравље наших грађана показује забрињавајућа чињеница да је сваки трећи болнички кревет заузет лицем које је задобило повреде у саобраћајним незгодама.

Фото: М. Анђела
- Саобраћајне незгоде су водећи узрок насилне смрти нарочито код младих лица. Сваке године изгубимо у просеку 100 лица старости између 15 и 30 година - рекао је Коковић.
У овом периоду, указује он, на саобраћај посебно утичу отежани зимски временски услови, као и вожња под дејством алкохола у садејству са прекорачењем брзине.
- Осцилације временских прилика и велике температурне разлике јако негативно утичу на стање у саобраћају, како кроз утицај на расположење учесника у саобраћају, тако и на само стање путева и возила - рекао је Коковић.
Због тога би, каже, свако путовање требало испланирати и проверити временску прогнозу, стање на путевима и стање нашег возила уз обавезно поседовање зимске опреме.
- Посебан апел је на очекиване ударне рупе у овом периоду године, које могу утицати на настанак и последице саобраћајних незгода. Дистракција је проблем који је константно присутан код учесника у саобраћају, а нарочито је опасна у зимском периоду када је смањена видљивост услед магле, снега, леда и кише, а постоји и опасност од клизавих коловоза када је зауставни пут много дужи него у повољнијим временским условима - рекао је Коковић.

Фото: Г. Шљивић
Управо из тих разлога, наглашава, посебно угрожена категорија учесника у саобраћају су пешаци, на које би возачи требало посебно да обрате пажњу.
- Такође, апел пешацима је да буду посебно опрезни, да на пешачки прелаз ступају тек када се увере да је исти безбедан, односно да је возило које им се приближава довољно далеко и да показује намеру да успори. Боја одеће пешака би требало да буде што светлија, како би били уочљиви - рекао је Коковић.
Он наглашава да је употреба заштитних система, као што су сигурносни појас и безбедносно седиште за превоз деце, нешто на чему морамо континуирано да радимо јер нису на задовољавајућем нивоу.
- Захваљујући њиховој употреби, сваке године бисмо спасили преко 100 страдалих лица - закључио је Коковић.