Тесла је покренуо овај тренд, а европски премијум произвођачи су га такође прихватили и уграђују ручице које су увлаче на неким моделима.

Многи произвођачи користе електричне моторе који аутоматски извлаче ручке. Међутим, ако дође до прекида напајања струјом након саобраћајне незгоде, ручке могу остати увучене, што може отежати хитним службама улазак у аутомобил, наводи Немачки аутоклуб (АДАЦ).

У пракси је било случајева када је овај проблем био кобан. На пример, 2019. године једна америчка породица тужила је Теслу јер је аутомобил оца петоро деце изгорео, а ручке се нису могле извући. Хитне службе нису успеле да ослободе жртву, а возач је преминуо, пише ХАК ревија.

Фото: М. Анђела

 

Код неких возила врата се такође могу отворити електронски изнутра притиском на дугме. И у овом случају требало би бити могуће брзо отворити аутомобил без струје у хитним ситуацијама.

Према АДАЦ-у, власници аутомобила са електричним ручкама треба да се упознају са опцијама за хитно откључавање које су описане у приручнику за возило, као и да те опције покажу осталим путницима.

Такозвани чекић за хитне случајеве може бити користан. Међутим, чак ни са њим није загарантован сигуран излаз из возила, јер такви чекићи понекад не могу разбити ламинирана стакла која се често уграђују у модерне аутомобиле ради термичке и боље акустичне изолације.

Курир

БОНУС ВИДЕО: