Уље у мењачу важна је компонента овог дела у аутомобилу и она се врши када ниво мазивог уља унутар мењача падне испод оптималног или потребног нивоа. Налик уљу које иде у мотор и које мора правилно да се мери и сипа, на исти начин је важно одржавати мењач како би му био продужен радни век и како бисте безбедно уживали у свакој вожњи. Разлика је што су интервали замене уља у мењачу већи него у случају уља у мотору.

Код аутоматских мењача, интервал замене уља је између 90.000 и 120.000 пређених километара. Временски интервал који може такође да се узме у обзир је период између шест и осам година. Још једна важна ствар јесте ваш "стил" вожње.

Фото: Профимедиа

 

 

У зависности да ли возите "агресивније", односно константно мењате брзине без обзира на гужву испред вас или празан пут, такав стил вожње више "троши" мењач и његово уље. Само уље у мењачу подмазује све кључне делове и смањује међусобно трење након чега их хлади уз смањење појаве корозије. Као и свако уље, оно временом губи своја својства и после неког времена може да испари или да се контаминира ситним честицама које настају услед рада мењача.

Како долази до недостатка уља у мењачу?

Све те ситне честице уље транспортује према филтеру. Међутим, временом ако се не мења уље, оно постаје све засићеније тим ситним честицама које прави проблеме на дуже стазе. Уколико приметите да мењач теже врши промену брзина, то би могла да буде назнака да је проблем у уљу и можете превентивно да посетите свог мајстора да провери о чему се ради.

Што се тиче мануелних мењача, радни век уља је око 150.000 пређених километара. Замена уља је компликован посао који мора да изврши стручно лице, односно квалификовани ауто-механичар.

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО:

БОНУС ВИДЕО: