За почетак, употреба беле боје, која симболизује чистоћу и уредност, подсвесно поручује путницима да баш то могу да очекују и на броду. Реците шта желите о белој боји, али она заиста одише префињеношћу и софистицираношћу, па је прилично сигуран избор у поређењу са неким нападним нијансама. Осим тога, путничке компаније на тај начин имају празно платно на којем могу да истакну своје име и лого.
Још један од разлога јесте – енергетска ефикасност. Присетите се свог часа физике из средње школе и можда ћете се сетити да црна боја упија топлоту, док бела боја рефлектује. Предмети ове боје не упијају таласне дужине светлости, већ их одбијају – у случају крузера, бела површина рефлектује највише сунчеве светлости. То спречава брод да упије вишак топлоте, што резултира хладнијом температуром на броду и смањеном потрошњом енергије јер нема потребе за прекомерном употребом клима уређаја.
Даље, тешко је не приметити огроман бели брод који вам иде у сусрет – зато крузерске компаније бирају управо ту боју. Употребом беле боје, бродови за крстарење лако су видљиви другим пловилима са велике удаљености, па чак и ноћу, што смањује ризик од судара на отвореном мору. Бела је у савршеном контрасту са плавом морском водом, а будући да рефлектује сунчеву светлост, додатно помаже да се брод истакне чак и у неповољним временским условима.
Фото: Профимедиа
Бела је, најазад, добра за прикривање оштећења. Замислите како поред вас пролази огромна плутајућа палата јаркоружичасте боје, а на њој приметите велики комад отпале боје или прљаву мрљу на боку – није баш привлачан призор, зар не? Лепота употребе беле лежи у томе што поједностављује одржавање, а компаније за крстарење не морају да брину о одржавању више боја. Само узмете канту беле боје, поправите оштећење и проблем решен.
Другим речима, испада да боја већине крузера није само естетски избор – има ту још неколико фактора који играју улогу важну улогу.