Данску престоницу Копенхаген и шведски град Малме повезује јединствен пут – осам километара дуг мост Ересунд који се на вештачком, Биберном острву, наставља у подводни тунел.
Ересундски мост је један од најфасцинантнијих мостова света, јер је у питању комбинација моста и (подводног) тунела, а за потребе његове изградње, направљено је и читаво вештачко острво.
Уједно, ово је и најдужи мост на свету који прелази државну границу.
Ересундски мост или Ересундска веза намењена је за друмски (четири траке) и железнички саобраћај (два колосека) и најдужи је комбиновани мост-тунел такве врсте у Европи.
Фото: Профимедиа
Прочитајте још
Идеја за спајање два копна преко Ересундског мореуза, постојала још пре Другог светског рата, уочи ког је и одбачена. Детаљно је проучавана поново 1950-их и 1960-их година од страна Влада Шведске и Данске, али је 1970-их поново одбачена због економске ситуације и забринутости за природу и последице које би изградња на њу могла да има.
Коначно, према пројекту данског архитекте Џорџ К.С. Ротне испред компаније "ЦОWИ", градња је започета 1995. године. Последњи део је уграђен 1999. године, а мост-тунел је званично отворен 1. јула 2000. године.
Фото: Схуттерстоцк
Мост се протеже од Малмеа све до вештачког острва Пеберхолм (острво Бибер које је име добило јер се налази одмах до природног острва Салтхолм, што значи Со), смештеног на средини мореуза. Ово острво је направљено од материјала ископаног са морског дна током градње моста.
На том острву, мост прелази у тунел укупне дужине четири километра, од којих се три и по километра налази испод површине мора. Тунел чини чак пет мањих тунела, од којих су четири су намењена друмском и железничком саобраћају, док је пети за евакуацију.
Овај мост годишње пређе преко 20 милиона људи, а највише оних који живе у Шведској, а раде у Данској, и обрнуто.
(БизнисКурир)